Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Nagy László Dávid - Csak neked, csak most

Nagy László Dávid - Csak neked, csak most

Published Feb 16, 2023 Updated Feb 16, 2023 Culture
time 9 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 44 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Nagy László Dávid - Csak neked, csak most

Mit szólnál hozzá, ha máshogy élhetnél?

Most biztos azt gondolod, rossz helyen jársz. Nem is kattintottál ide. Csak felugrott a hirdetés, be akarod zárni.
Valamiért mégis lejjebb görgetsz.
Úgy érzed, ez a helyes döntés.
Hajnali három múlt. Hétkor kelsz, rengeteg dolgod lesz ma, de Te az ágyban görnyedsz, a telefonon böngészel – de mit?
Nem találtál semmi érdekeset az elmúlt órában.
Viszont hány hírt olvastál, amitől elöntött a jeges pánik?
Tudod, hogy nem kéne, de te csak görgetsz, görgetsz, görgetsz, az agyad, a tested megtelik a fekete kátránnyal, de nem bírsz leállni.
Most viszont jó helyen jársz.

#

MUTASD AZ UTAM

#

Elárulunk neked egy titkot: százból csupán 11 ember lép ki az oldalról, a többi továbbkattint.
Tudod, miért?
Nemsokára elmondjuk. De előbb koncentrálj. Végy egy mély levegőt. Mikor figyeltél oda utoljára a légzésedre? 
Mély levegő.
Tartsd bent.
Még.
Fújd ki.
Szükséged volt rá. De a gyomrodban még mindig ott a csomó. 
Talán már legtöbbször észre sem veszed. Megszoktad. 
Kígyó tekeredik a gyomrodra; néha egy kicsit lazít a béklyón, de sosem ereszt el teljesen. 
Most még jobban szorít, ugye?

#

MEG AKAROK SZABADULNI A KÍGYÓTÓL

#

Emlékszel még a gyerekkorodra? A kamaszévekre? Az egyetemre? 
Akkor még tele voltál reménnyel. Minden könnyebb volt. Tartott valahová az életed.
Aztán beragadtál egy mókuskerékbe. Most minden napod rohanás.
Folyton azt mondod, hogy hamarosan lesz időd lelassítani. De közben tudod, hogy csak még rosszabb lesz.
Már nem leszel sikeres, gazdag, boldog.
De nem is erre van szükséged.
Mi tudjuk, mi kell Neked.

#

MUTASD MEG,  MI KELL NEKEM

#

Gondoltál már öngyilkosságra?
Nem kell szégyenkezned. Mindenki gondolt már rá.
De nem tennéd meg. Félsz a haláltól. Mi van, ha nincs semmi? Ha csak szimplán megszűnsz létezni?
Kiver téged a víz a gondolattól is, a pulzusod a füledben dübörög.
Élni akarsz.
Csak nem így.
Megöljük a kígyót. Tőlünk megkapod az életet, amire szükséged van.

#

VIGYÉL A KÖNNYŰ ÉLET FELÉ

#

Biztos láttál már narancsléreklámot.
Napsütés. Vigyorgó emberek. Családi házak, tükörfényes ebédlőasztalok, frissen mosott, ragyogó kombik a kapubeállóban. 
Nincsenek problémák. 
Minden tökéletes.
Mit szólnál, ha a Te életed is ilyen lenne?

#

ADD MEG, AMIRE SZÜKSÉGEM VAN

#

Amit kínálunk, nem való mindenkinek. Csak akkor lépj tovább, ha
– utálsz reggelente felkelni
– gyűlölöd a munkádat, de meg kell becsülni: másoknak sokkal rosszabb, neked csak egy gép előtt kell ülnöd, kényelmes irodában, van ingyen kávé is, mit akarsz még?
– egész nap csak várod, hogy hazaérj, 
– mire végzel, nincs erőd, de ez a szabadidőd, csinálnod kell valamit, ki kell hoznod a napodból a legtöbbet, de már nincs is kedved semmihez, ágyban fekszel, aludnod kéne, de helyette híreket olvasol járványról, háborúról, klímaválságról, vagy épp emberekről, akik egy nap alatt több pénzt költenek el felesleges dolgokra, mint amennyit te egész életedben megkeresel, és mégis: muszáj csak még egyet, csak még egyet, csak még egyet, aztán alszol, tényleg, és majd a holnapi napot kihasználod,
– de ugyanez történik másnap
– és azután is
– és azután is

#

ELFOGADOM A SEGÍTSÉGET

#

Képzeld el, hogy reggel magadtól ébredsz. Nem vagy álmos, készen állsz a napra, sőt,  kimondottan várod is. Feldob a reggeli kávé illata, mosoly telepszik az arcodra. Nem aggódsz semmi miatt, a lépteid könnyebbé váltak. Nem ostromolnak a határidők, minden feladat simán megy, gondolkozás nélkül. Otthon pedig nem ég a szemed, nem olyan az arcod a tükörben, mint egy összegyűrt sütőpapír. Szabad vagy, azt csinálsz, amit szeretnél, és bármit is csinálsz, minden boldoggá tesz.
Megérkeztél. 
Jól hangzik, ugye?

#

IGEN, ERRE VÁGYOM

#

Most azon gondolkozol, vajon mit ajánlunk Neked? Egy új találmányt? Különleges coaching-szemináriumot? Wellnessüdülést?
Nem.
Elárulunk Neked egy újabb szakmai titkot: a marketing alapja, hogy nem termékeket és szolgáltatásokat kínálnak neked. 
Hanem egy jobb életet.
De mégis mennyivel tette jobbá az életedet az a drága telefon, amit most a kezedben tartasz? 
Bár: most eljutottál ide. Úgyhogy mégis megérte megvenned. Mert mi nem egy szimpla terméket adunk.
Nem.
Mi megszüntetjük a problémáidat. Örökre. 
Csak igent kell mondanod.

#

SZÜNTESSÉTEK MEG A PROBLÉMÁIMAT

#

Talán most azt gondolod: ez remekül hangzik, de biztos van itt valami átverés. Túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.
Megértjük, hogy ezt gondolod. Rengeteg az átverés az interneten – és ha valami túl jól hangzik, szinte biztosan lehúzás. 
Te viszont nem dőlsz be ezeknek. Már cinikusan, reflexből bezárod az ilyen hirdetéseket. 
Talán most is csak átfutottad a szöveget, és már lépnél ki, még mielőtt a bankkártyaadatokhoz érnél. Így is alig jössz ki a fizetésedből, ugye? Hány robotmunkával töltött órát cseréltél be pénzre, amiből valamilyen teljesen haszontalan dolgot vettél, ami nem okozott neked örömet? 
Van egy jó hírünk: nem kell a bankkártyád. Nem kell a pénzed.
Nonprofit szervezet vagyunk: Érted dolgozunk.
Megszüntetjük a gondjaidat.
Átvesszük őket.
Tudjuk, mire gondolsz.
Ez egy kibaszott szekta.
Bocsáss meg a szókimondásért, de ez járt a fejedben, ugye? 
Nem vagyunk szekta. Nem kell gyűlésekre járnod, és felajánlanod a röhejes fizetésedet, és elárulnod minden mocskos kis titkodat. 
Csak segíteni akarunk. Csak kattintanod kell, és megszűnnek a problémáid, mintha elvágták volna őket. Nincs szükségünk a pénzedre, az idődre, az eltökélt munkádra a "nemes cél" érdekében. 
De megértjük: bizonytalan vagy.
Félsz.
Újra érzed a kígyó szorítását a gyomrodban. 
A szíved hevesen ver. Elönt a hideg verejték.
Nem győztünk meg, ugye?
Valami rosszat írtunk. 
Megváltozott benned valami, eltűnt a lelkesedésed. Érezzük. Elrontottuk valahol.
Valami sötét dolog áll a háttérben, ugye? 
Valami rossz.

#

KILÉPEK

#

Tényleg ki akarsz lépni? Már mindjárt kelned kell. Lehunyod majd a szemed – és már szól is az ébresztőd. 
Nem fogod tudni kialudni magad: sosem tudod kialudni magad. 
Többször nem ajánljuk fel ezt a lehetőséget. 
Nem tudod elmenteni ezt az oldalt, soha többé nem fogsz vele találkozni. Ez az utolsó mentőöved. 
Vissza akarsz térni a szánalmas kis létezésedhez?

#

KILÉPEK

#

Többé nem látod ezt az oldalt. A kígyó megmarad. 
A legjobbakat kívánjuk.

#

KILÉPÉS SIKERES

#

Ébresztő beállít: 6:50
Ébresztő 2 beállít: 6:55
Ébresztő 3 beállít: 7:00

#

Nem tudsz aludni, ugye?
Hiába próbálsz mozogni. Ne is próbálkozz. Felesleges.
Ki beszél? 
Honnan jön a hang? Vagy csak a fejedben van?
Tele vagy kérdésekkel. Mindig csak a kérdések, nem hagynak nyugodni. De semmi gond, nem kell már aggódnod miattuk. 
Mondtuk már: felesleges próbálkoznod.
Nem. Tudsz. Mozogni. 
Lebénult a tested, az idegpályáid nem engedelmeskednek neked, az izmaid nem reagálnak. 
De miért történik ez veled? Hiszen kiléptél. 
Te kiléptél.
Gondoltál már arra, hogy nem kéne mindenre rákattintanod?
Beleegyeztél. Nem emlékszel? Elfogadtad a segítséget.
Most megkapod. 
Nem fog fájni.
Nem érzel majd semmit. 
Levesszük a válladról a terhet.
Megszabadítunk a gyomrodat szorító kígyótól. 
Nem lesznek többé problémáid. 
Nem kell többet a munkád, a főnököd miatt aggódnod.
Emlékszel még a főnöködre? 
Nem? Hogyhogy? 
Hiszen tegnap láttad.
De az csak nem ment ki a fejedből, hol dolgozol, ugye?
Vagy egyáltalán: mivel foglalkozol?
Csak fekete lyukat találsz, ahogy próbálod megtalálni a gondolatokat, ugye? 
Mint amikor kihúzták egy fogadat, és tapogatod a nyelvével a helyét? Emlékszel még erre az érzésre?
Nem?
De családod azért csak megvan, nem?
Az édesanyád?
Tényleg nem emlékszel a saját anyádra?
Megszűntek az emlékeid. Megszűntek a problémáid.
Átvettük őket. 
Érted egyáltalán, amit mondunk Neked?
Nem is kell értened. Az agyad felfogja, de nem kell értelmezned. Megszűntek a gondolataid. De a visszhangjuk megmaradt. A tested elvégzi a munkádat helyetted, nem kell stresszelned semmin. 
Most menj aludni. Hamarosan felkelsz.
Reggel magadtól ébredsz. Nem kell ásítanod, nem vagy álmos, készen állsz a napra. Egy problémamentes napra.
Az elsőre a végtelen sok közül.
Köszönjük, hogy minket választottál.

#

Tájékoztatás: A felajánlott emlékeket és gondolatokat korlátlan ideig megőrizzük, és felhasználjuk az algoritmusunk fejlesztésére.

 

lecture 44 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

Are you enjoying reading on Panodyssey?
Support their independent writers!

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers