Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
True (Elixir #3) by Hilary Duff

True (Elixir #3) by Hilary Duff

Published May 21, 2021 Updated May 21, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 84 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

True (Elixir #3) by Hilary Duff

Prix or Price : 8,73€ en numérique; 15,72€ en relié et 8,68€ en broché

  • Éditeur : Simon & Schuster Books for Young Readers; Reprint édition (1 avril 2014)

Langue de lecture : Anglais

Nombre de livres dans la série : le troisième et dernier de la trilogie

Age de lecture : 12 ans et plus

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Bookbub & Goodreads : 5*

 

Summary :

The epic love story of Clea and Sage comes to its thrilling conclusion in the final book in the Elixir series by multitalented star Hilary Duff. Following the harrowing events of Elixir and Devoted—and the ceremony that almost killed Sage—Clea faces a new reality: With Sage’s soul in Nico’s body, the love of her life looks an awful lot like her best friend’s boyfriend. Can Clea and Sage really be happy under these circumstances?

Clea wants to try to enjoy their new life together, but Sage is acting different—angry—and she struggles to keep her friends from finding out what has happened to him. Something is clearly haunting Sage, and Clea is losing control. Can she trust her friends with the dangerous truth, or will she have to risk losing Sage to madness?

Résumé :

L'histoire d'amour épique de Clea et Sage trouve une conclusion palpitante dans le dernier livre de la série Elixir de la star aux multiples talents Hilary Duff. Après les événements déchirants d'Elixir et Devoted - et la cérémonie qui a failli tuer Sage - Clea doit faire face à une nouvelle réalité : Avec l'âme de Sage dans le corps de Nico, l'amour de sa vie ressemble terriblement au petit ami de sa meilleure amie. Clea et Sage peuvent-ils vraiment être heureux dans ces circonstances ?

Clea veut essayer de profiter de leur nouvelle vie ensemble, mais Sage agit différemment - il est en colère - et elle lutte pour empêcher ses amis de découvrir ce qui lui est arrivé. Quelque chose hante manifestement Sage, et Clea perd le contrôle. Peut-elle confier à ses amis la dangereuse vérité, ou doit-elle prendre le risque de perdre Sage dans la folie ?

Ma chronique :

Depuis le temps que je voulais lire cette trilogie coup de cœur voilà qui est fait.

On y retrouve Clea et Sage qui vivent une relation d'amour épique. L'histoire se déroule après les événements des livres "Elixir" et "Devoted". Dans le deuxième livre "Devoted" une cérémonie avait failli tuer Sage. Clea doit se rendre à l'évidence l'âme de Sage se trouve dans le corps de Nico et il ressemble au petit copain de sa meilleure amie. Clea et Sage peuvent ils réellement être heureux dans ces conditions?

Clea veux en profiter au maximum mais Sage n'est pas de cet avis. Il est furieux, quelque chose les hante et Clea perd le contrôle d'elle-même, peut-elle dire la vérité à ses amis quitte à perdre Sage pour toujours?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, addictive, captivante, prenante, remplie de suspens et de rebondissements, de l'intrigue jusqu'à la fin avec des personnages toujours aussi attachants.

My review :

I've been wanting to read this trilogy for so long, and now I have.

We find Clea and Sage who live an epic love relationship. The story takes place after the events of the books "Elixir" and "Devoted". In the second book "Devoted" a ceremony almost killed Sage. Clea must face the fact that Sage's soul is in Nico's body and he looks like her best friend's boyfriend. Can Clea and Sage really be happy under these conditions?

Clea wants to make the most of it but Sage doesn't think so. He is furious, something is haunting them and Clea is losing control of herself. Can she tell her friends the truth even if it means losing Sage forever?

A book read in one sitting, I was so hooked on the story, so moving in some parts, addictive, captivating, gripping, full of suspense and twists and turns, from the plot to the end with characters still as endearing.

lecture 84 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers