Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
#84 Aime-moi ! by Marie-Paule Dunant

#84 Aime-moi ! by Marie-Paule Dunant

Published Feb 27, 2022 Updated Feb 27, 2022 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 82 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

#84 Aime-moi ! by Marie-Paule Dunant

Prix or Price : 9,99€ en numérique et 19,90€ en broché (243 pages)

  • Éditeur ‏ : ‎ Homoromance Éditions (27 novembre 2021)
  • Langue ‏ : ‎ Français
  • Public : Tout public
    Niveau d'érotisme : ★☆☆☆☆
  • Note Booknode : Liste de diamant
  • Note Amazon, Babelio, Goodreads & Homoromance éditions : 5 étoiles sur 5

 

 

Quelques mots sur l'auteure :

 

Marie-Paule Dunant est un écrivain français. Elle est née le 1er avril 1982 à Thionville où elle réside toujours. Après des études sciences médico-sociales, elle se dirige vers le secteur du bâtiment. En 2013, après le cumul de nombreux petits emplois, elle entre dans la fonction publique dans un service marchés publics.

Parallèlement à son travail, elle écrit énormément pour elle avant de se décider, poussée par des amis, à publier sur Wattpad pendant près de 2 ans.

En 2018, elle décide de sauter le pas et de se lancer dans l'aventure de l'auto-édition avec un premier roman LGBT "Deuxième chance".

Résumé :

A vingt-et-un ans, Louane est plus seule que jamais, à la rue. Elle a tournée le dos à sa famille et ses amis n'en sont pas. Alors qu'elle fuit tout ce qu'elle rejette de la société, elle rencontre Sabrina, une fille au tempérament étrange. Son passé lui a prouvé qu'elle devait se méfier des gens. La différence n'est pas tolérée dans la société. Mais pourquoi cette fille avec sa tenue orange et bleue se montre si gentille et attentionnée ? Pourquoi ne semble-t-elle pas dégoûtée au fur et à mesure que les jours passent ? Alors qu'elle est devenue une fille sauvage, Louane va petit à petit s'ouvrir à Sabrina, cette femme au grand cœur qui lui apporte chaque soir un peu de réconfort.

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Homoromance pour m'avoir permis de lire ce livre coup de cœur, dès les premiers mots de l'histoire j'ai été happé par les personnages si attachants. Mon deuxième livre de lu chez cette maison d'éditions et j'ai déjà envie de lire tous leurs livres édités et pas encore sortis.

Tout commence lorsqu'on retrouve un des personnages principaux Louane qui à 21 ans se retrouve seule et à la rue, ayant fuit sa famille et ses amis. Alors qu'elle va se retrouver au plus mal, elle va faire la rencontre de Sabrina qui va vouloir l'aider. Malgré cela elle va quand même se méfier d'elle son passé la rattrapant. Louane va se poser pas mal de questions sur cette jeune femme, pourquoi est elle si gentille envers elle? Pourquoi ne la dégoûte t'elle pas comme les autres gens pourraient penser d'elle? Etant de nature timide, sauvage, Louane va petit à petit s'ouvrir à Sabrina qui la réconforte de jours en jours;

Ce que j'ai aimé en lisant ce livre :

- la plume de l'auteure si addictive qui fait qu'on ne lâche pas le livre du début à la fin comme je l'ai fais, lu en un après-midi.

- la magnifique couverture de ce livre qui fait que j'ai de suite eu envie de lire le livre.

- les personnages si attachants surtout Louane, Sabrina, les personnages secondaires aussi

- le suspens et le rebondissement qui font qu'on à envie de savoir la fin.

Si vous aimez les romans où l'amitié voire plus entre fille est présente du début à la fin, ce livre est fait pour vous, lisez le absolument vous ne le lâcherez pas du début à la fin.

 

A few words about the author :

Marie-Paule Dunant is a French writer. She was born on April 1, 1982 in Thionville where she still lives. After studying medical and social sciences, she moved to the construction sector. In 2013, after the accumulation of many small jobs, she enters the public service in a public procurement department.

In parallel to her work, she writes a lot for herself before deciding, pushed by friends, to publish on Wattpad for almost 2 years.

In 2018, she decided to take the plunge and embark on the adventure of self-publishing with a first LGBT novel "Second Chance".
Summary :

At twenty-one, Louane is more alone than ever, on the street. She has turned her back on her family and her friends are none of them. While running away from everything she rejects from society, she meets Sabrina, a girl with a strange temperament. Her past has proven to her that she should be wary of people. Difference is not tolerated in society. But why is this girl in her orange and blue outfit so kind and caring? Why doesn't she seem disgusted as the days go by? While she has become a wild girl, Louane will gradually open up to Sabrina, this woman with a big heart who brings her a little comfort every night.

My review :

I would like to thank Homoromance for allowing me to read this book, from the first words of the story I was taken by the characters so endearing. This is my second book from this publisher and I already want to read all their books published and not yet released.

It all starts when we find one of the main characters Louane who at 21 years old finds herself alone and homeless, having fled her family and friends. While she is at her worst, she will meet Sabrina who will want to help her. Despite this, she will still be suspicious of her as her past catches up with her. Louane will ask herself many questions about this young woman, why is she so nice to her? Why doesn't she disgust her like other people might think of her? Being by nature shy, wild, Louane will gradually open up to Sabrina who comforts her day by day;

What I liked in reading this book :

- the author's pen so addictive that you don't let go of the book from beginning to end as I did, read in one afternoon.

- the beautiful cover of this book that made me want to read the book right away.

- the characters so endearing especially Louane, Sabrina, the secondary characters too

- the suspense and the twist that makes you want to know the end.

If you like novels where the friendship between girls is present from beginning to end, this book is for you, read it absolutely you will not let go from beginning to end.

lecture 82 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
COME IN ! 
COME IN ! 

  Light each day enters, and political stage is coming to be clearer : no Deep State, a fantasy

Cecile Voisset
3 min

donate You can support your favorite writers