Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
#79 Mon lion by Ambre SCOTTO

#79 Mon lion by Ambre SCOTTO

Published Feb 25, 2022 Updated Feb 25, 2022 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 73 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

#79 Mon lion by Ambre SCOTTO

Prix or Price : 7,99€ en numérique (176 pages) et 14,95€ en broché

  • Éditeur ‏ : ‎ Echo Editions (15 octobre 2021)
  • Langue ‏ : ‎ Français
  • Note Booknode : Liste de diamant
  • Note Amazon, Babelio, Goodreads : 5*

 

 

 

Biographie de l'auteure :

Née le 2 mars 2001 à Marseille, Ambre s'épanouit dans le théâtre. À 13 ans, elle intègre le CNRR d'art dramatique de Marseille. Sa formation lui fait découvrir le goût de la scène et de l'écriture. Parallèlement, elle poursuit sa scolarité au Cours Notre Dame de France et choisit de se tourner vers un bac L. Elle en sort diplômée en 2018 avec 20,36 de moyenne. L'année suivante, elle se lance dans la comédie musicale avant d'intégrer en septembre 2020, la prestigieuse université de France : Sorbonne Université, en licence « Lettres, édition, médias et audiovisuel ». Les mots de son maître de théâtre, Jean-Pierre Raphaelli, ne l'ont jamais quittée : « N'arrêtez jamais d'écrire ».

Résumé :

Rubie a un rêve : réussir le Conservatoire de Paris pour devenir actrice. Mais la vie là-bas étant chère, et son travail de serveuse ne suffisant pas, elle tombe dans l'univers de la prostitution. Cléandre est un barman, ancien drogué, lassé de son couple. Il fume pour échapper à ses angoisses, elle, prend des anxiolytiques. Ces deux personnages vont essayer de vaincre leurs démons, entre crises d'angoisses et délires hallucinatoires, à l'aide de la plus merveilleuse des drogues : l'amour. Comme une nouvelle échappée belle.

Ma chronique :

Je tiens à remercier l'auteure et les éditions ECHO pour m'avoir permis de lire de livre.

On y retrouve Rubie qui ne rêve que d'une chose réussir le conservatoire à Paris, sauf que la vie est tellement cher là-bas malgré son travail en tant que serveuse, elle n'arrive pas à joindre les deux bouts. Elle va vite tomber dans le monde de la prostitution. Quant à Cléandre c'est un barman qui se droguait et dans son couple la routine s'est installée, il fume pour se détendre, faire fuir toutes ses peurs. Rubie prend des anxiolytiques et tous les deux ils vont tenter bien que mal d'échapper à leurs démons avec la meilleure chose qu'ils ne leur soit arrivée dans leur vie : l'Amour.

Ce que j'ai adoré en lisant ce livre :

la couverture qui m'a donné envie de lire le livre,

la plume de l'auteure si addictive,

les personnages si attachants qu'on se met dans leur peau de suite.

Hâte de découvrir d'autres livres de cette auteure.

Biography of the author :

Born on March 2, 2001 in Marseille, Ambre blossomed in the theater. At the age of 13, she joined the CNRR of dramatic art in Marseille. Her training made her discover the taste for the stage and writing. At the same time, she continued her education at the Cours Notre Dame de France and chose to take a Baccalauréat L. She graduated in 2018 with an average of 20.36. The following year, she launched herself into musical comedy before joining the prestigious university of France: Sorbonne University, in September 2020, in a license "Letters, publishing, media and audiovisual". The words of her theater master, Jean-Pierre Raphaelli, have never left her: "Never stop writing.

Summary :

Rubie has a dream: to pass the Conservatoire de Paris to become an actress. But life there is expensive, and her job as a waitress is not enough, so she falls into the world of prostitution. Cléandre is a barman, a former drug addict, tired of his relationship. He smokes to escape his anxieties, she takes anxiolytics. These two characters will try to overcome their demons, between anxiety attacks and hallucinatory delirium, with the help of the most marvelous of drugs: love. Like a new beautiful escape.

My review :

I would like to thank the author and the ECHO publishing house for allowing me to read this book.

We find Rubie who only dreams of one thing, to succeed in the conservatory in Paris, except that life is so expensive there despite her work as a waitress, she can not make ends meet. She will soon fall into the world of prostitution. As for Cléandre, he is a bartender who used to take drugs and in his couple the routine has settled, he smokes to relax, to make all his fears go away. Rubie takes anxiolytics and both of them will try to escape their demons with the best thing that ever happened to them in their lives: Love.

What I loved about this book:

the cover which made me want to read the book,

the author's pen so addictive,

The characters are so endearing that you can immediately put yourself in their shoes.

I can't wait to discover other books by this author.

lecture 73 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers