Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
#54 Transpercer la pénombre (Arcadia Bell #1) by Jenn Bennett

#54 Transpercer la pénombre (Arcadia Bell #1) by Jenn Bennett

Published Jan 12, 2022 Updated Jan 12, 2022 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 83 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

#54 Transpercer la pénombre (Arcadia Bell #1) by Jenn Bennett

Prix or Price : 5,99€ en numérique (423 pages) et 23€ en broché

  • Éditeur ‏ : ‎ Éditions Alter Real; 1er édition (7 janvier 2022)
  • Langue ‏ : ‎ Français
  • Note Booknode : Liste de diamant
  • Note Amazon, Babelio, Goodreads : 5*

 

 

 

Résumé :

Servir des verres au Tambuku Tiki Bar, un bar à démons, et utiliser sa magie pour calmer les clients dans un bled inconnu ? La routine pour Arcadia "Cady" Bell, du moins en apparence. Parce qu’en réalité, elle vit sous une fausse identité et se terre depuis des années.

Un soir, son passé lui explose en pleine figure. Elle tombe sur un flash info à la télévision : ses parents, des adeptes de la magie noire accusés d’avoir assassiné des membres éminents de plusieurs Ordres magiques, ont refait surface. Les ennemis publics numéro un sont de retour !

Sauf qu’ils ont toujours clamé leur innocence.

Il est peut-être temps pour Arcadia de faire éclater la vérité. De toute façon, elle n’a plus le choix : si elle ne fait rien, elle sera livrée à Luxe, le plus puissant des Ordres magiques, qui réclame la tête de ses parents, et à défaut, la sienne.

Et le pire ? Elle n’a que deux semaines pour sauver sa peau. Une partie de plaisir...

Pour avoir une chance de s’en sortir, elle doit faire appel à l’exaspérant Lon Butler. Elle le sent, ce démonologiste aussi arrogant que mystérieux cache bien des secrets.

Une course contre la montre s’engage, et cette fois, la fuite n’est pas une option.

Avertissement : ce tome parle d’une barmaid-magicienne-renégate badass, d’un passé qui lui colle à la peau, d’un démonologiste trop sombre et sexy pour sa santé mentale, de secrets de famille, de meurtres et de magie. Un cocktail démoniaque !

 

« Transpercer la pénombre déchire autant qu’un concert d’AC/DC un samedi soir. Ce livre a tout pour plaire : une plume incroyable, de l’action, de la romance, une héroïne badass, un héros unique en son genre, et l’ado du siècle. À quand la suite ? » - Ann Aguirre, auteure best-seller du New-York Times.

Summary :

Serving drinks at the Tambuku Tiki Bar, a demon bar, and using her magic to calm customers in an unfamiliar holler? It's all routine for Arcadia "Cady" Bell, at least on the surface. Because in reality, she's been living under a false identity and hiding for years.

One night, her past explodes in her face. She sees a news flash on television: her parents, dark magic practitioners accused of murdering prominent members of several magical orders, have resurfaced. Public enemy number one is back!

Except they've always maintained their innocence.

Maybe it's time for Arcadia to come clean. If she doesn't do something, she'll be handed over to Luxe, the most powerful magic order in the world, who wants her parents' heads, and if not, her own.

And the worst part? She only has two weeks to save herself. A piece of cake...

To have a chance of getting out of this, she must call on the exasperating Lon Butler. She senses that this arrogant and mysterious demonologist is hiding many secrets.

A race against time begins, and this time, escape is not an option.

Warning: this volume is about a badass barmaid-magician-renégate, a past that sticks to her, a demonologist too dark and sexy for her sanity, family secrets, murder and magic. A demonic cocktail!

"Piercing the Darkness is as kick-ass as an AC/DC concert on a Saturday night. This book has it all: incredible writing, action, romance, a badass heroine, a one-of-a-kind hero, and the teen of the century. When will the sequel come out?" - Ann Aguirre, New York Times bestselling author.

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Alter Real pour m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve la jolie Arcadia "Cathy" Bell qui sert dans un bar à démons le Tambuku Tiki Bar. Il lui arrive de calmer certains clients avec sa magie. La vérité c'est qu'elle se cache depuis pas mal de temps sous une fausse identité.

Sauf qu'un soir son passé refait surface, ses parents adeptes de la magie noire sont accusés d'avoir tuer des membres de l'Ordre de la magie. Ils clament leur innocence depuis le début, Arcadia va tout faire pour découvrir la vérité sur cela. Car si elle ne fait rien elle sera donnée à Luxe le plus puissant des Ordres magiques qui veux la tête de ses parents et la sienne bien sûr. Elle n'a bien sûr que quinze jours pour sauver sa peau. Pour s'en sortir elle va faire appel au démonologiste Lon Buttler qui cache bien ses secrets.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai de suite accroché à l'histoire si prenante, captivante, addictive, remplie d'intrigues, de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Hâte de découvrir la suite tellement j'adore la plume de l'auteure si addictive.

Ma review :

I want to thank Alter Real for allowing me to read this book.

We find the pretty Arcadia "Cathy" Bell who serves in a demon bar called Tambuku Tiki Bar. She sometimes calms some customers with her magic. The truth is that she has been hiding under a false identity for quite some time.

Except that one night her past resurfaces, her parents, adepts of black magic, are accused of having killed members of the Order of Magic. They claim to be innocent from the beginning, Arcadia will do everything to discover the truth about this. Because if she doesn't do anything she will be given to Luxe, the most powerful of the magical Orders, who want her parents' heads and her own of course. Of course, she only has fifteen days to save herself. To get out of it she will call upon the demonologist Lon Buttler who hides his secrets well.

A book read in one go so much I was immediately hooked on the story so gripping, captivating, addictive, full of intrigue, suspense and twists with very endearing characters. I can't wait to discover the rest of the book because I love the author's addictive writing style.

lecture 83 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers