Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Prince Charles Loves Romania - one of the new King of United Kingdom's villa in Transilvania/Принц Чарлс обича Румъния - една от вилите на новия крал на Великобритания

Prince Charles Loves Romania - one of the new King of United Kingdom's villa in Transilvania/Принц Чарлс обича Румъния - една от вилите на новия крал на Великобритания

Published Sep 15, 2022 Updated Sep 15, 2022 Travel
time 1 min
1
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 31 readss
1
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Prince Charles Loves Romania - one of the new King of United Kingdom's villa in Transilvania/Принц Чарлс обича Румъния - една от вилите на новия крал на Великобритания

/si in romana/

Светът скърби за великата кралица Елизабет Втора.Новият британски крал, най-големият й син – принц Чарлз III, присъства във всички новинарски емисии. Снощната, по Националната румънска телевизия ми припомни моя публикация, свързана с любимо място на принца в Трансилвания!Вижте кое е то, ще ви е интересно! LUMEA ESTE IN DOLIU pentru marea regina Elisabeta a II-a.Noul rege britanic, fiul ei cel mare, Prințul Charles al III-lea, este în toate emisiunile de știri. Aseara, la TVR1 mi-a adus aminte de postarea mea legata de locul preferat al printului din Transilvania!Uitati care este, sper s ava fie interesant.
 
Може да бъде изображение с 2 души и текст, който гласи 'TVRi Regina Elisabe 70.ean ani 70 de TELEJURNAL DOLIU ÎN MAREA BRITANIE domnie REGELE CHARLES AL III-LEA IUBEȘTE ROMÂNIA Citește detalii direct 20:29 sajul de condoleanțe transmis de presedintele lohannis, stiriletvr moan'
 Photo: Lili Gancheva
 
 
Може да бъде изображение с 6 души, изправени хора и на открито
Photo: Internet
 
СЕЛО ВИСКРИ е на 80 км от Брашов и на 40 км от Сигишоара, село с 450 жители. SATUL VISCRI este la 80 km de Brașov și la 40 km de Sighișoara, un sat cu 450 de locuitori. .През 1999 г. Вискри е включен от ЮНЕСКО/UNESCO/ в световното културно наследство; ПРЕЗ 2006г., ПРИНЦ ЧАРЛЗ, КОЙТО ОБИЧА ТРАНСИЛВАНИЯ СИ КУПУВА ТУК СЕЛСКА КЪЩА /саксонска, 18в.,/синята къща/ и стартира проекти за архитектурно съхранение. Учредява Фондация, чрез която иска да запази „начина на живот непроменен от стотици години“. В същото време подпомага малките фермери и допринася за развитието на устойчив бизнес. Обучение и образование се осигуряват в това, което принцът нарича „необикновена част от света“.
 
 
Може да бъде изображение с 1 човек, на открито и текст, който гласи 'VISCRI Socken Echte aus Haus Nr. 19 197 gestrickt Rodhi on lo'
             Photo: Internet
 
ВИСКРИ се откроява с още нещо: ЕСТЕСТВЕНИТЕ ВЪЛНЕНИ ЧОРАПИ, плетени на една кука от жените в селото. Сигурна съм, че много от нас помнят детските вълнени чорапи, грижливо плетени от ръцете на баба. Не беше необичайно баба ни да плете на една кука десетки чорапи за всички в семейството и няколко чифта за всеки през зимата. Но в Румъния, в това село, жените плетат една красива история, защото чорапите са се превърнали в малък бизнес, който се е чувал надалеч в Европа. КАКАВА Е ИСТОРИЯТА НА ВЪЛНЕНИТЕ ЧОРАПИ? Проектът за естествени вълнени чорапи е иницииран от двама германци, заселили се във Вискри, през 90-те години. Първоначално чорапите плетени на една кука от стари пуловери, се давали в замяна на храна, необходима на домакините: захар, олио или брашно. Тъй като проектът се развива, с течение на времето бартерът се превръща в малък бизнес, в който сега участват 125 жени от селото. Жените създават Асоциация, където хиляди чифтове чорапи, ръкавици, шапки, пуловери, одеяла или пантофи от филц, достигат до централния склад в Хамбург, Германия, където се продават в цялата страна, както и в кафенето във Вискри ... и по улиците. Германците не са единствените, които се възползват от ръчно изработените чорапи. Те достигат и до Англия, Австрия, Холандия или Швейцария. ПОРАДИ ИСТОРИЯТА С ЧОРАПИТЕ, СЕЛЯНИТЕ от Вискри също се превръщат в ГЕРОИ НА ДОКУМЕНТАЛЕН ФИЛМ, румънско-немска копродукция. Филмът, озаглавен Sock Village, е направен от Иляна Станкулеску, млад режисьор, който случайно открива реклама на портата: Sock Hour - сряда и петък от 10 до 12.
 
Може да бъде изображение с на открито и Замъкът "Бран"  
 
Може да бъде изображение с дърво и на открито
 
Може да бъде изображение с дърво и на открито
 
Може да бъде изображение с на закрито
 
Няма налично описание на снимката.
 
Може да бъде изображение с на закрито
 
Във Вискри внимание заслужава и УКРЕПЕНАТА ЦЪРКВА – едно истинско бижу на средновековна Трансилвания. Църквата е построена през 13 в. вместо бивша римска църква, заобиколена от защитни стени, две кули, два бастиона. От 1999 г. е част от световното наследство на ЮНЕСКО.
 
Може да бъде изображение с на открито, Вавелски замък и Замъкът "Бран"  
Може да бъде изображение с 2 души, паметник и на открито
 
Може да бъде изображение с на закрито
 
Може да се посети МУЗЕЯ с популярни предмети от района, църковния двор, защитните стени, малката църква. Оттук можете да се изкачите по доста малко и тъмно вътрешно стълбище до кулата, където пред очите ви ще се открие прекрасна гледка към района около селото.
 
SATUL VISCRI se află la 80 km de Brașov și la 40 km de Sighișoara, sat cu 450 de locuitori. .În 1999, Viskri a fost inclus de UNESCO/UNESCO/ în patrimoniul cultural mondial; ÎN 2006, PRINȚUL CHARLES, CARE Își iubește TRANSILVANIA, A CUMPARAT AICI O CASĂ DE ȚĂRĂ /saxon, secolul al XVIII-lea,/casa albastră/ și a început proiecte de conservare arhitecturală. Înființează o Fundație prin care dorește să păstreze „un mod de viață neschimbat de sute de ani”. În același timp, sprijină micii fermieri și contribuie la dezvoltarea afacerilor durabile. Instruirea și educația sunt asigurate în ceea ce prințul numește o „parte extraordinară a lumii”. VISKRI se remarcă prin încă un lucru: ȘOSEȚII DE LÂNĂ NATURALĂ croșetați de femeile din sat. CARE ESTE ISTORIA ȘOSETELOR DE LÂNĂ? Proiectul de șosete din lână naturală a fost inițiat de doi germani care s-au stabilit în Viskri în anii 1990. Inițial, șosetele croșetate din pulovere vechi se dădeau în schimbul alimentelor necesare gospodinelor: zahăr, ulei sau făină.
lecture 31 readings
thumb 0 comment
1
reaction

Comments (0)

Are you enjoying reading on Panodyssey?
Support their independent writers!

Prolong your journey in this universe Travel
Au hasard de la découverte
Au hasard de la découverte

Dans le vaste univers du voyage, on croise toutes sortes de gens. Il y a ceux qui ont tout simplement la bougeotte et...

Jackie H
5 min
Le voyage pour mode de vie
Le voyage pour mode de vie

Ce serait une hérésie, dans le cadre de ce qui veut être une "anatomie du voyage", de passer sous silenc...

Jackie H
7 min

donate You can support your favorite writers