Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Eldrid - Tome 1 by Camille Endell

Eldrid - Tome 1 by Camille Endell

Published Dec 18, 2020 Updated Dec 18, 2020 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 101 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Eldrid - Tome 1 by Camille Endell

Prix or Price : 7,99€ en numérique (280 pages) et 16,00€ en broché

  • Éditeur : Hachette Lab (13 novembre 2019)

Langue de lecture : Français

Niveau de lecture : 18 ans et plus

Nombre de livres dans la série : 3

Note Booknode :

Note Amazon, Babelio, France Loisirs, Goodreads & Netgalley :

 

Résumé :

Angleterre, XIe siècle. Les combats entre Saxons et Vikings ravagent le pays tout entier.
Eldrid est née saxonne, mais a été capturée très jeune par les hommes du Nord. Elle a grandi au sein d’un clan viking et nourrit depuis toujours un amour défendu pour Erling Bjarnason, le chef de la horde.
Alors qu’un raid saxon approche, ceux qu’elle considère désormais comme les siens décident de partir pour le Danemark. Mais un affrontement sanglant survient, et seule Eldrid, du fait de ses origines, échappe au massacre.
Elle est recueillie par Godwin, un soldat saxon. Pour lui, elle est une captive qu’il vient de libérer. Pour elle, il est l’homme qui a exécuté ceux qu’elle aime.
Pour survivre, Eldrid devra choisir. Liens du cœur ou liens du sang  ? Dans un pays déchiré par la guerre, il n’y a pas de compromis possible…

Summary :

England, 11th century. The fights between Saxons and Vikings ravage the whole country.
Eldrid was born Saxon, but was captured very young by the men of the North. She grew up in a Viking clan and has always had a forbidden love for Erling Bjarnason, the leader of the horde.
As a Saxon raid approaches, those she now considers her own decide to leave for Denmark. But a bloody confrontation occurs, and only Eldrid, because of his origins, escapes the massacre.
She is taken in by Godwin, a Saxon soldier. For him, she is a captive that he has just freed. For her, he is the man who executed those she loves.
To survive, Eldrid will have to choose. Heart ties or blood ties? In a country torn apart by war, there is no compromise...

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions HLAB et le site Netgalley. J'ai de suite été attiré par cette jolie couverture où l'on y voit en haut la jolie Eldrid et en bas un fameux bateau viking.

L'histoire se déroule en Angleterre au XIème siècle où les combats entre les anglais et les viking font des ravages. Eldrid est une jeune saxonne mais à été capturée dès son plus jeune âge par les hommes du Nord. Elle à grandit dans un camps viking et à le béguin pour le chef de bande. Ils vont avoir à faire à un raid saxon, seule Eldrid va s'en sortir. Elle va se retrouver avec un soldat Godwin. Elle va devoir survivre, grâce à l'amour où les liens du sang?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, captivante, addictive, prenante avec des personnages très attachants. Hâte de lire la suite.

My review :

I would especially like to thank the HLAB editions and the Netgalley website. I was immediately attracted by this nice cover where you can see the pretty Eldrid at the top and a famous viking boat at the bottom.

The story takes place in England in the 11th century where the fights between the English and the Vikings were devastating. Eldrid is a young Saxon girl but was captured at an early age by the men of the North. She grew up in a Viking camp and had a crush on the band leader. They will have to deal with a Saxon raid, only Eldrid will make it. She will end up with a Godwin soldier. She will have to survive, thanks to love or blood ties?

A book read in one go, so much so that I hung on to the story, so moving in certain passages, captivating, addictive, gripping with very endearing characters. Can't wait to read the rest.

lecture 101 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers