Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Les Disparues de Pumplestone by Audren

Les Disparues de Pumplestone by Audren

Published Dec 18, 2020 Updated Dec 18, 2020 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 109 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Les Disparues de Pumplestone by Audren

Prix or Price : 8,49€ en numérique et 12,00€ en broché (282 pages)

  • Éditeur : Albin Michel (30 mars 2016)

Langue de lecture : Français

  • Niveau de lecture : 12 années et plus

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Babelio, France Loisirs & Goodreads : 5*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Artiste polyvalente, lauréate de plus de trente prix littéraires, Audren a publié une quarantaine de romans (jeunesse et littérature générale) mais aussi de la poésie, du théâtre des scenarii et des chansons. Lorsqu'elle n'écrit pas, elle chante. Elle a plusieurs CDs à son actif, dont le fameux titre « The Darkstone will shine » (Sony), issu du jeu vidéo Darkstone (+ d’un million d’exemplaires vendus) et plus récemment le L.P "Mama's groove". Audren a également réalisé deux courts métrages.
Ses livres sont traduits dans le monde entier et certains de ses poèmes figurent dans les livres de classe du Chili et du Mexique. Ses romans « Le Paradis d’en bas» et « Il était une fois dans l’Est » ( la chute du mur de Berlin, vue par une enfant), font partie de la liste des romans recommandés par l’Education nationale.
"L'art discret de bien mentir" est son nouveau roman pour adultes. En janvier 2018 elle a publié "La petite épopée des pions", un court roman qui parle de liberté et de libre arbitre et fait déjà beaucoup parler de lui . Suivez Audren sur sa page facebook : https://www.facebook.com/audren.artistpage/

A few words about the author :

Versatile artist, winner of more than thirty literary prizes, Audren has published about forty novels (youth and general literature) but also poetry, theater scenarios and songs. When she is not writing, she sings. She has several CDs to her credit, including the famous title "The Darkstone will shine" (Sony), from the video game Darkstone (more than a million copies sold) and more recently the L.P "Mama's groove". Audren has also directed two short films.
Her books have been translated all over the world and some of her poems have been included in textbooks in Chile and Mexico. His novels "Le Paradis d'en bas" and "Il était une fois dans l'Est" ("Once upon a time in the East", the fall of the Berlin Wall, seen by a child), are on the list of novels recommended by the French National Education system.
"The Discreet Art of Lying Well" is his new novel for adults. In January 2018 she published "La petite épopée des pions", a short novel about freedom and free will, which is already getting a lot of attention. Follow Audren on her facebook page: https://www.facebook.com/audren.artistpage/

Résumé :

Tous les ans, des adolescents du monde entier, amateurs de nature, se retrouvent au camps d'été de Pumplestone. Un soir, Tiffany-Claire manque à l'appel. Fugue, enlèvement... les suppositions vont bon train tandis que la police mène l'enquête. Rapidement, il apparaît impossible de retrouver le dossier d'inscription de la jeune fille. Et plus étrange encore, personne ne la décrit de la même façon... Qui est la mystérieuse disparue ? Pourquoi les témoignages ne concordent-ils pas ? Pour l'inspecteur Ramjay, il y a forcément une explication rationnelle. Mais ce que les pensionnaires du camp vont découvrir, même le meilleur des policiers ne pourrait l'avoir envisagé une seule seconde... 

Summary :

Every year, nature-loving teenagers from all over the world come together at the Pumplestone summer camp. One evening, Tiffany-Claire is missing. Runaway, kidnapping... assumptions are being made while the police investigate. Soon, it appears impossible to find the girl's registration file. And even stranger, nobody describes her in the same way... Who is the mysterious missing girl? Why don't the testimonies match? For Inspector Ramjay, there must be a rational explanation. But what the residents of the camp will discover, even the best of policemen could not have envisaged for one second...

Ma chronique :

Depuis le temps que je voulais lire ce livre, voilà qui est fait. La couverture de ce livre est tout simplement magnifique on y voit Tiffany-Claire qui marche vers l'eau et un peu plus loin sa silhouette floutée.

L'histoire se déroule au camps d'été de Pumplestone où comme tous les ans des adolescents du monde entier viennent y passer l'été. Tout commence lorsqu'un soir la jeune Tiffany-Claire manque lors de l'appel. A t'elle fuguée? Est ce un enlèvement? La police mène l'enquête mais piétine surtout que le dossier d'inscription de la jeune fille manque. Et encore plus troublant, personne ne la décrit de la même manière. Qui est elle vraiment? Ce que vont découvrir les pensionnaires va dépasser tout ce qu'ils ont vu jusque là.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants.

My review :

Since I've been wanting to read this book for so long, it's done. The cover of this book is simply beautiful, it shows Tiffany-Claire walking towards the water and a little further away her blurred silhouette.

The story takes place at the summer camp in Pumplestone where, like every year, teenagers from all over the world come to spend the summer. It all begins when one evening young Tiffany-Claire misses her call. Did she run away? Is it a kidnapping? The police investigates but they don't know if it's a kidnapping or not, especially since the girl's registration file is missing. And even more disturbing, no one describes her in the same way. Who is she really? What the residents will discover will surpass anything they have seen so far.

A book read in one go, so much so that I'm hooked on the story which is so gripping, addictive, captivating, full of suspense and twists and turns with very endearing characters.

lecture 109 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers