Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Borrowed Moonlight (The Witch Ways #3) by Helen Slavin

Borrowed Moonlight (The Witch Ways #3) by Helen Slavin

Published Dec 12, 2020 Updated Dec 12, 2020 Culture
time 5 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 72 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Borrowed Moonlight (The Witch Ways #3) by Helen Slavin

Prix or Price : 4,99€ en numérique (329 pages) et 11,59€ en broché

  • Éditeur : Agora Books (24 octobre 2019)

Langue de lecture : Anglais

Nombres de tomes dans la série : 3ème / 7

Note Amazon, Goodreads & Netgalley : 4*

 

A few words about the author :

Helen Slavin was born in Heywood in Lancashire in 1966. She was raised by eccentric parents on a diet of Laurel and Hardy, William Shakespeare and the Blackpool Illuminations. Educated at her local comp her favourite subjects at school were English and Going Home.

After The University of Warwick she worked in many jobs including, plant and access hire, a local government Education department typing pool, and a vasectomy clinic. A job as a television scriptwriter gave her the opportunity to spend all day drinking tea, living in a made-up fantasy world and getting paid for it (sometimes).

Helen has been a professional writer for fifteen years. Her first novel The Extra Large Medium was chosen as the winner in the Long Barn Books competition run by Susan Hill.

A paragliding Welsh husband and two children distract her and give her ample opportunity to spend all day drinking tea, nagging about homework and washing pants for England. In the wee small hours she still keeps a bijou flat in that fantasy world of writing.When not working with animals and striving for world peace, Helen enjoys the music of Elbow and baking bread. Her favourite colour is purple and if she had to be stranded on a desert island with someone it would be Ray Mears ( alright, George Clooney is very good looking but can he make fire with a stick? No. See?)

She now lives, with her family, in Trowbridge, Wiltshire where, when she’s not writing, she’s asleep. Or in Tescos.

Quelques notes sur l'auteure :

Helen Slavin est née à Heywood dans le Lancashire en 1966. Elle a été élevée par des parents excentriques au régime de Laurel et Hardy, William Shakespeare et les Illuminations de Blackpool. Éduquée dans son entreprise locale, ses matières préférées à l'école étaient l'anglais et le retour à la maison.

Après l'université de Warwick, elle a occupé de nombreux emplois, notamment dans le domaine de la location d'installations et de l'accès, dans un service de dactylographie du ministère de l'éducation local et dans une clinique de vasectomie. Un emploi de scénariste pour la télévision lui a donné l'occasion de passer toute la journée à boire du thé, à vivre dans un monde imaginaire inventé et à être payée pour cela (parfois).

Helen est scénariste professionnelle depuis quinze ans. Son premier roman, The Extra Large Medium, a été choisi comme lauréat du concours Long Barn Books organisé par Susan Hill.

Un mari gallois parapentiste et deux enfants la distraient et lui donnent l'occasion de passer toute la journée à boire du thé, à s'acharner sur ses devoirs et à laver ses pantalons pour l'Angleterre. Lorsqu'elle ne travaille pas avec les animaux et qu'elle ne lutte pas pour la paix dans le monde, Helen apprécie la musique de Elbow et la cuisson du pain. Sa couleur préférée est le violet et si elle devait être échouée sur une île déserte avec quelqu'un, ce serait Ray Mears ( d'accord, George Clooney est très beau, mais peut-il faire du feu avec un bâton ? Non. Tu vois ?)

Elle vit maintenant, avec sa famille, à Trowbridge, dans le Wiltshire, où, quand elle n'écrit pas, elle dort. Ou à Tescos.

Summary :

Boughs bent, limbs sprang. Havoc Wood had never seemed so alive.

After a toxic Halloween wreaked havoc on the Wood, the Way sisters are left shaken. Thinking they had gained some control over their powers, now they aren’t sure they’re cut out to be the Gamekeepers.

The sisters are scared, insecure, and in no position to handle the Old Magic hovering in every corner of Woodcastle.

Ancient and electric, this new foe is always one step ahead, and The Ways must finally harness their Strengths… or risk losing one of their own.

In this third instalment of The Witch Ways series, bets are hedged, bargains are made, magic is borrowed, and debts must be paid.

Résumé :

Les branches se plient, les membres poussent. Le bois de Havoc n'avait jamais semblé aussi vivant.

Après qu'un Halloween toxique ait ravagé le bois, les sœurs Way sont ébranlées. Pensant qu'elles avaient acquis un certain contrôle sur leurs pouvoirs, elles ne sont plus sûres d'être faites pour être les Gardiennes du gibier.

Les sœurs sont effrayées, peu sûres d'elles et ne sont pas en mesure de gérer la vieille magie qui plane dans tous les coins de Woodcastle.

Ancien et électrique, ce nouvel ennemi a toujours une longueur d'avance, et The Ways doit enfin exploiter leurs forces... ou risquer de perdre l'un des leurs.

Dans ce troisième épisode de la série The Witch Ways, les paris sont couverts, les affaires sont conclues, la magie est empruntée et les dettes doivent être payées.

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Agora Books et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre. Dommage que une fois lu je m'aperçoive que c'est un tome trois.

L'histoire se déroule au Bois de Havoc à Halloween qui est toxique cette année là et il à ravager le bois et les sœurs Way sont chamboulées. Elles croyaient qu'elles avaient acquis pas mal de pouvoirs mais là elle ne sont plus sur d'être faite pour être les gardiennes du gibier. Étant effrayées elles ne sont plus sur de pouvoir gérer la vieille magie qu'il y à a Woodcastle. Elles vont avoir affaire à un ennemi ancien et très électrique et il à toujours une longueur d'avance dans ce qu'il entreprend. Quant aux sœurs Ways elle vont devoir unir leur force ou tout perdre.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si captivante, addictive, prenante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Hâte de lire la série au complète.

My review :

I would especially like to thank Agora Books and the Netgalley website for allowing me to read this book. It's a pity that once I've read it, I realize that it's a third volume.

The story takes place at Havoc Woods on Halloween which is toxic that year and it ravages the woods and the Way sisters are upset. They thought they had acquired a lot of powers but now they are no longer sure they were made to be the guardians of the game. Being scared they are no longer sure they can handle the old magic that is Woodcastle. They will be dealing with an ancient and very electric enemy and he is always one step ahead in what he does. As for the Ways sisters, they will have to join forces or lose everything.

A book read in one go, so much so that I hooked into the story which is so captivating, addictive, gripping, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. Can't wait to read the complete series.

lecture 72 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
COME IN ! 
COME IN ! 

  Light each day enters, and political stage is coming to be clearer : no Deep State, a fantasy

Cecile Voisset
3 min

donate You can support your favorite writers