Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Don't Forget Me (Levi Kant #1) by B.C. Schiller

Don't Forget Me (Levi Kant #1) by B.C. Schiller

Published Dec 12, 2020 Updated Dec 12, 2020 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 78 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Don't Forget Me (Levi Kant #1) by B.C. Schiller

Prix or Price : 4,98€ en numérique (215 pages) et 10,90€ en broché

  • Éditeur : Thomas & Mercer (15 octobre 2019)

Langue de lecture : Anglais

Note Amazon, Goodreads & Netgalley : 4*

 

A few words about the authors :

After more than twenty years in marketing and advertising, Barbara and Christian Schiller now live and work in Vienna and Mallorca.

They publish their gripping crime novels under the name B.C. Schiller. The team has written some of the most successful crime novels in the German language, enthralling more than 1,500,000 readers.

Annette Charpentier, PhD, has worked as a translator for over thirty years and has translated over 250 works of fiction and non-fiction, both from German into English and from English into German.

Born in Germany, she moved to Wales thirty-five years ago.

Quelques mots sur les auteurs :


Après plus de vingt ans dans le marketing et la publicité, Barbara et Christian Schiller vivent et travaillent maintenant à Vienne et à Majorque.

Ils publient leurs captivants romans policiers sous le nom de B.C. Schiller. L'équipe a écrit quelques-uns des romans policiers les plus réussis en langue allemande, qui ont enthousiasmé plus de 1 500 000 lecteurs.

Annette Charpentier, PhD, travaille comme traductrice depuis plus de trente ans et a traduit plus de 250 ouvrages de fiction et de non-fiction, tant de l'allemand vers l'anglais que de l'anglais vers l'allemand.

Née en Allemagne, elle s'est installée au Pays de Galles il y a trente-cinq ans.

Summary :

Five years. Five messages. Can a killer hold the key?

It’s five years since psychiatrist Olivia Hofmann’s husband and daughter vanished without trace, and five years since the body of troubled teenager Lisa Manz was found murdered in a quarry outside Vienna.

While the trail of Lisa’s killer has gone cold, Olivia receives an anonymous postcard each year on the anniversary of her family’s disappearance. Who is sending the messages, and why are they sorry? When one of her patients claims he has seen Lisa alive, Olivia joins forces with detective Levi Kant, who was taken off the murder case when he was close to finding answers. Is it possible Lisa is still alive? And is there a connection with Olivia’s missing loved ones?

But reopening the cold case will put Olivia and Levi in mortal danger: the killer is onto them and will stop at nothing to remain in the shadows. Can they bring the truth to light before they are silenced forever?

Résumé :

Cinq ans. Cinq messages. Un tueur peut-il détenir la clé ?

Cela fait cinq ans que le mari et la fille de la psychiatre Olivia Hofmann ont disparu sans laisser de traces, et cinq ans que le corps de l'adolescente perturbée Lisa Manz a été retrouvé assassiné dans une carrière près de Vienne.

Alors que la piste de l'assassin de Lisa s'est refroidie, Olivia reçoit chaque année une carte postale anonyme à l'occasion de l'anniversaire de la disparition de sa famille. Qui envoie les messages, et pourquoi sont-ils désolés ? Lorsqu'un de ses patients affirme avoir vu Lisa vivante, Olivia s'associe au détective Levi Kant, qui a été retiré de l'affaire de meurtre alors qu'il était sur le point de trouver des réponses. Est-il possible que Lisa soit toujours en vie ? Et y a-t-il un lien avec les proches disparus d'Olivia ?

Mais la réouverture de l'affaire classée mettra Olivia et Levi en danger de mort : le tueur est à leur recherche et ne reculera devant rien pour rester dans l'ombre. Peuvent-ils faire éclater la vérité avant d'être réduits au silence à jamais ?

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Amazon Publishing UK et Thomas & Mercer et le site Netgalley de m'avoir permis de lire de livre qui est le premier de la série : "Levi Kant".

On apprend que cela fais quasiment cinq ans que l'époux et la fille de la psychiatre Olivia Hofmann ont disparus et cinq ans aussi que le corps d'une adolescente à été retrouvé dans une carrière vers Vienne.

L'enquête sur les circonstances et le motif de la mort de cette adolescente Lisa piétine, mais tous les ans à chaque anniversaire de la disparition de son mari et sa fille, Olivia reçois une carte postale anonyme. Qui en est l'auteur? Pourquoi s'excusent t'ils? Jusqu'au jour où un des patients à Olivia affirme avoir vu Lisa vivante, Elle va s'associer au détective Levi Kant pour savoir la vérité sur ces disparitions et ce fameux meurtre. Sauf que la réouverture du dossier va mettre en danger Olivia et Levi Kant. Le tueur les recherche et il ne lâchera pas l'affaire.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, remplie de suspens et de rebondissements, addictive, captivante, prenante avec des personnages attachants. Hâte de lire la suite.

My review :

I would especially like to thank Amazon Publishing UK and Thomas & Mercer and the Netgalley website for allowing me to read the first book in the series: "Levi Kant".

It has been almost five years since the husband and daughter of psychiatrist Olivia Hofmann disappeared and five years since the body of a teenage girl was found in a quarry in Vienna.

The investigation into the circumstances and motive of the death of this teenage girl Lisa is at a standstill, but every year on the anniversary of the disappearance of her husband and daughter, Olivia receives an anonymous postcard. Who is the author of this postcard? Why are they apologizing? Until the day one of Olivia's patients claims to have seen Lisa alive, she will partner with Detective Levi Kant to find out the truth about these disappearances and this famous murder. Except that reopening the case will put Olivia and Levi Kant in danger. The killer is looking for them and he will not give up the case.

A book read in one go, so much so that I hung on to the story, so moving in certain passages, full of suspense and twists, addictive, captivating, gripping with endearing characters. Can't wait to read the book two.

lecture 78 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers