Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Alive - Tome 1 by Hazel Carter-Grace

Alive - Tome 1 by Hazel Carter-Grace

Published Nov 25, 2020 Updated Nov 25, 2020 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 113 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Alive - Tome 1 by Hazel Carter-Grace

Prix or Price : 4,99€ en numérique (711 pages)

  • Éditeur : BMR (4 octobre 2019)
  • Langue : Français

Note Booknode : Liste d'or

Note Amazon, Babelio, Goodreads & Netgalley : 4*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Auteure de la trilogie Alive et Alive after all, édités aux éditions HLAB.
Le troisième tome de la série est en cours d'écriture.
Rejoignez la sur Instagram (@hazelcartergrace) et Facebook (@hazelcartergrace4)

A few words about the author :

Author of the trilogy Alive and Alive after all, published by HLAB.
The third volume of the series is currently being written.
Join her on Instagram (@hazelcartergrace) and Facebook (@hazelcartergrace4).

Résumé :

Mélanie rêve des États-Unis depuis toujours. Aussi, lorsqu’on lui propose un stage dans une agence d’événementiel au cœur de la Grosse Pomme, elle n’hésite pas une seconde à mettre sa vie entre parenthèses, et ce même si cela signifie s'éloigner de sa famille et son petit ami Théo. Mélanie se le promet  : là-bas, elle réalisera ses rêves.
C’était compter sans Ayden, artiste torturé qui partage son temps entre studio d’enregistrement et aventures sans lendemain. Mélanie n’est pas encore arrivée à New York qu’il a parié de la faire dévier de sa route toute tracée…
Tout les sépare. Tout, excepté la musique, sans laquelle ni l’un ni l’autre ne pourraient vivre.
Serait-ce suffisant pour aller au-delà des apparences  ?

Summary :

Melanie has always dreamed of the United States. So when she is offered an internship in an event agency in the heart of the Big Apple, she doesn't hesitate for a second to put her life on hold, even if it means getting away from her family and her boyfriend Theo. Mélanie promises herself: there, she will make her dreams come true.
That was counting without Ayden, a tortured artist who divides his time between the recording studio and endless adventures. Mélanie hasn't yet arrived in New York, so he has bet to make her deviate from her planned route...
Everything separates them. Everything, except music, without which neither of them could live.
Would it be enough to go beyond appearances?

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions BMR et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve Mélanie qui ne rêve que d'aller aux États-Unis, jusqu'au jour où on va lui proposer un stage à New-York, elle ne va pas hésiter à tout plaquer pour s'y rendre, même laisser sa famille et son petit ami Théo. La haut elle va faire la rencontre de Ayden un artiste qui n'a que des aventures sans lendemain.  Elle n'est pas arrivée à New_York qu'Ayden à déjà des projets pour Mélanie. Ils n'ont aucun points communs excepté la musique.

J'ai accroché de suite à l'histoire si émouvante à certains passages, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Hâte de lire la suite.

My review :

I would like to thank BMR Editions and the Netgalley website for allowing me to read this book.

You can find Melanie who only dreams of going to the United States, until the day when she will be offered an internship in New York, she will not hesitate to drop everything to go there, even leave her family and her boyfriend Theo. There she will meet Ayden, an artist who only has one-night stands.  She didn't arrive in New York until Ayden already has plans for Melanie. They have nothing in common except music.

I immediately hooked into the story, which is so moving at certain passages, captivating, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. Can't wait to read the book two.

lecture 113 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers