Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Vous allez payer !: Un thriller où tous les coups sont permis pour réduire la pollution

Vous allez payer !: Un thriller où tous les coups sont permis pour réduire la pollution

Published Nov 25, 2020 Updated Nov 25, 2020 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 125 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Vous allez payer !: Un thriller où tous les coups sont permis pour réduire la pollution

Prix or Price : 4,99€ en numérique (493 pages) et 16,90€ en broché

  • Éditeur : CHAKA EDITION (16 novembre 2020)
  • Langue : Français

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon & Babelio : 5*

 

Quelques mots sur l'auteur :

Aloysius Wilde, auteur franco-américain, partage sa vie entre Paris et la Californie. Elève de la tendance US du Page Turner, il maintient le lecteur en haleine avec des suspenses intenses, des retournements de situation inattendus, des tensions et une dose de romantisme maîtrisée. Disciple de Harlan Coben, il livre aux lecteurs des intrigues haletantes et des personnages excessifs. Il emprunte à son mentor l’ironie mordante et le gout du punch line. Le style Aloysius Wilde s’imprime par ses choix rédactionnels : le 360° où la même situation est vécue et décrite par plusieurs personnages, l’accélération où des actions rapides s’enchainent au singulier et à l’infinitif, la déconstruction du lieu et du personnage qui permet de faire vivre au lecteur des situations avec la même unité de temps mais dans des espaces et avec des personnalités différentes... Aloysius Wilde nous offre une optique moderne du thriller. Il mélange allégrement l’intrigue astucieuse, le romantisme saisissant, et les personnages extrêmes. Aloysius Wilde nous happe, nous manipule et nous donne envie de continuer le chapitre suivant !

A few words about the author :

Aloysius Wilde, a Franco-American author, divides his life between Paris and California. A student of the US trend of Page Turner, he keeps the reader on the edge of his seat with intense suspense, unexpected turnarounds, tension and a dose of controlled romanticism. A disciple of Harlan Coben, he delivers to readers breathless plots and excessive characters. He borrows from his mentor the biting irony and the taste of the punch line. Aloysius Wilde's style is impressed by his editorial choices: 360° where the same situation is experienced and described by several characters, acceleration where rapid actions follow on from one another in the singular and the infinitives, deconstruction of place and character which allows the reader to experience situations with the same unit of time but in different spaces and with different personalities... Aloysius Wilde offers us a modern view of the thriller. He joyfully mixes clever plot, striking romanticism, and extreme characters. Aloysius Wilde grabs us, manipulates us and makes us want to continue the next chapter!

Résumé :

Deux amis associent leurs compétences pour réduire la pollution plastique dans les océans. Les deux hommes ont pourtant des profils diamétralement opposés : Abhijee Chakir est un mafieux Indien et Alan Garfield un universitaire Américain. Pour financer leur croisade les complices mettent en place deux escroqueries d’une inventivité inouïe. Puis ils s’attaquent à des piliers économiques et politiques pour faire bouger les lignes. Tout est permis pour faire triompher la cause : la menace, le mensonge, l’instrumentation, et même le divin... Un thriller aux rebondissements multiples sur fond de combat écologique.

Summary :

Two friends combine their skills to reduce plastic pollution in the oceans. Yet the two men have diametrically opposed profiles: Abhijee Chakir is an Indian mobster and Alan Garfield an American academic. To finance their crusade, the accomplices set up two incredibly inventive scams. Then they attack economic and political pillars to move the lines. Everything is allowed to make the cause triumph: the threat, the lie, the instrumentation, and even the divine? A thriller with multiple twists and turns against a backdrop of ecological combat.

Ma chronique :

Je tiens à remercier l'auteur de m'avoir permis de lire ce livre au fur et à mesure qu'il écrivait ce livre.

On y retrouve deux amis qui s'associent pour tenter de réduire la pollution plastique des océans. Pourtant tout les opposent Abhijee Chakir est indien et mafieux, quant à Alan Garfield, c'est un universitaire. Ils vont s'associer pour faire deux escroqueries menace, mensonge, instrumentation seront au goût du jour pour réaliser à bien ces deux arnaques.

Un livre que j'ai adoré, un scénario captivant, addictif, remplis de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants. J'adore la plume de l'auteur.

My review :

I would like to thank the author for allowing me to read this book as he wrote it.

It features two friends who are joining forces to try to reduce plastic pollution of the oceans. Yet they are all opposed to each other: Abhijee Chakir is Indian and mafia, as for Alan Garfield, he is an academic. They are going to associate to make two swindles threat, lie, instrumentation will be in the taste of the day to carry out these two swindles.

A book I loved, a captivating scenario, addictive, full of suspense and twists and turns with endearing characters. I love the author's writing.

lecture 125 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers