Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Something Wicked (Something Wicked, #1) by Nicole M. Rubino

Something Wicked (Something Wicked, #1) by Nicole M. Rubino

Published Nov 8, 2020 Updated Nov 8, 2020 Culture
time 6 min
1
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 87 readss
1
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Something Wicked (Something Wicked, #1) by Nicole M. Rubino

Prix or Price : 4,56€ en numérique (432 pages) et 16,27€ en broché

  • Éditeur : Independently published (24 novembre 2019)
  • Langue : Anglais

Note Amazon, Goodreads & Netgalley : 5*

 

A few words about the author :

Hello! Her name is Nicole Rubino, author of Something Wicked, the first in a four-book series about witches, witch hunters, and everything in between!

She fondly remember Roald Dahl's James and the Giant Peach as the first book that took her on an adventure, and so, she fells in love with reading and writing fantasy. Another one of her favorite books by Dahl should come as no surprise: The Witches.

Her equal love for history propelled her to dive further into the witch hunts throughout Europe and the witch hunts in Salem, which is where She got the idea for her debut novel.

Authors She loves and whom inspire her are Leigh Bardugo, Holly Black, Sarah J. Maas, Jay Kristoff and Pierce Brown.

Find her on Instagram and Twitter! @nicolemrubino

Quelques mots sur l'auteure :

Bonjour ! Elle s'appelle Nicole Rubino, auteur de Something Wicked, le premier d'une série de quatre livres sur les sorcières, les chasseurs de sorciers et tout ce qui se trouve entre les deux !

Elle se souvient avec tendresse de James and the Giant Peach de Roald Dahl, le premier livre qui l'a emmenée à l'aventure, et c'est pourquoi elle est amoureuse de la lecture et de l'écriture de romans fantastiques. Un autre de ses livres préférés de Dahl ne devrait pas la surprendre : Les Sorcières.

Son amour égal pour l'histoire l'a poussée à plonger plus loin dans les chasses aux sorcières à travers l'Europe et dans celles de Salem, d'où elle a eu l'idée de son premier roman.

Les auteurs qu'elle aime et qui l'inspirent sont Leigh Bardugo, Holly Black, Sarah J. Maas, Jay Kristoff et Pierce Brown.

Retrouvez-la sur Instagram et Twitter ! @nicolemrubino

Summary :

A breakup and a car accident are no way to start your seventeenth birthday.

For Theo Montgomery, that is exactly how it began. Her bad luck turns worse when she returns home from a school dance to find her house on fire--with her parents still inside.

Following their deaths, Theo is sent to live with her estranged aunt in Salem, Massachusetts. If a new home and a new school aren’t enough to deal with, Theo discovers her aunt has a secret: she is a witch. And so is Theo.

Theo must learn keep her magic in check, lest the Town’s notorious witch hunters discover that magic has returned to the world after more than three hundred years. But how can she navigate a new school, new magical powers and avoid the witch hunters, when she finds herself enjoying the company of one?

Trystan de Lancre is a dangerous witch hunter, but that doesn’t keep Theo from wanting to discover more about him. Harboring secrets of his own, Trystan isn’t the only perilous force in Salem. Something has returned to the village; something that the witches believed to have been dead and buried long ago.

Salem’s dark past rises to haunt Theo and the present-day witches, unraveling a shocking revelation: the real cause of the Salem Witch Trials.

Résumé :

Une rupture et un accident de voiture ne sont pas une façon de commencer votre dix-septième anniversaire.

Pour Theo Montgomery, c'est exactement comme cela que tout a commencé. Sa malchance s'est aggravée lorsqu'elle est rentrée chez elle après un bal à l'école et a trouvé sa maison en feu - avec ses parents encore à l'intérieur.

Après leur mort, Theo est envoyée vivre avec sa tante dont elle s'est séparée à Salem, dans le Massachusetts. Si une nouvelle maison et une nouvelle école ne suffisent pas, Theo découvre que sa tante a un secret : c'est une sorcière. Et Théo aussi.

Théo doit apprendre à maîtriser sa magie, de peur que les célèbres chasseurs de sorcières de la ville ne découvrent que la magie est revenue dans le monde après plus de trois cents ans. Mais comment peut-elle s'orienter vers une nouvelle école, de nouveaux pouvoirs magiques et éviter les chasseurs de sorcières, alors qu'elle se trouve en compagnie d'un seul d'entre eux ?

Trystan de Lancre est un dangereux chasseur de sorcières, mais cela n'empêche pas Theo de vouloir en savoir plus sur lui. Portant lui-même des secrets, Trystan n'est pas la seule force périlleuse de Salem. Quelque chose est revenu au village, quelque chose que les sorcières croyaient mort et enterré il y a longtemps.

Le sombre passé de Salem s'élève pour hanter Théo et les sorcières actuelles, dévoilant une révélation choquante : la véritable cause du procès des sorcières de Salem.

Mon avis :

Je tiens à remercier l'auteure et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre qui est le premier de la série : "Something Wicked"

J'ai de suite été attiré par la magnifique couverture de ce livre où l'on y voit la jolie Theo de profil avec le même logo que sur le livre des ombres dans la série Charmed.

Tout commence lorsqu'on apprend que Théo lors de son dix-septième anniversaire à rompu avec son petit ami et eu un accident de voiture. C'est lors de cet anniversaire que tout à commencer en rentrant du bal de l'école elle retrouve sa maison en feu avec ses parents dedans.

Après cela elle part vivre chez sa tante à Salem dans le Massachusetts. Là-bas elle découvre que sa tante c'est une sorcière et elle aussi. Elle va devoir apprendre à maitriser sa magie car les chasseurs de sorcière pourraient se mettre à les poursuivre voire les tuées, car ils pensent que depuis plus de trois cent ans d'absence la magie n'est plus de ce monde. Comment va t'elle faire avec sa nouvelle école, ses nouveaux pouvoirs magiques et ce fameux Trystan qui est un chasseur de sorcière? Quant à Trystan, ce n'est pas le seul problème en lisse, en ville il y à quelque chose qui revient que les sorcières pensaient bien enterré depuis très longtemps. Le passé de Salem revient pour hanter Theo et les sorcières. Et la vrai histoire du procès des sorcières de Salem pourrait être de nouveau au goût du jour.

J'ai accroché de suite à l'histoire si captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Cela me donne envie de relire le livre en format papier et la suite dans la foulée.

My mind :

I would like to thank the author and the Netgalley website for allowing me to read this book which is the first in the series: "Something Wicked".

I was immediately attracted by the beautiful cover of this book where you can see the pretty Theo in profile with the same logo as on the book of shadows in the Charmed series.

It all begins when we learn that Theo, on his seventeenth birthday, broke up with his boyfriend and had a car accident. It's on this birthday that it all started when she came home from school dance to find her house on fire with her parents in it.

After that she moved to live with her aunt in Salem, Massachusetts. There she discovered that her aunt was a witch and so was she. She is going to have to learn to master her magic because witch hunters might start chasing or even killing them, because they think that since more than three hundred years of absence magic is no longer of this world. How is she going to deal with her new school, her new magic powers and this famous Trystan who is a witch hunter? As for Trystan, it's not the only problem in the city, there's something coming back that the witches thought had been well buried for a long time. The past of Salem is coming back to haunt Theo and the witches. And the true story of the Salem witch trial may be back in the news again.

I immediately hooked on the story that was so captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. It makes me want to reread the book in paperback and the sequel afterwards.

lecture 87 readings
thumb 0 comment
1
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers