Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Shiny Broken Pieces (Tiny Pretty Things #2) by Sona Charaipotra & Dhonielle Clayton

Shiny Broken Pieces (Tiny Pretty Things #2) by Sona Charaipotra & Dhonielle Clayton

Published Nov 8, 2020 Updated Nov 8, 2020 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 78 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Shiny Broken Pieces (Tiny Pretty Things #2) by Sona Charaipotra & Dhonielle Clayton

Prix or Price : 12,99€ en numérique (393 pages) et 18€ en broché

  • Éditeur : Hachette Romans (18 septembre 2019)
  • Niveau de lecture : 12 et plus
  • Langue : Français

Note Booknode : Liste d'or

Note Amazon, Babelio, Goodreads & Netgalley : 4*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Sona Charaipotra est devenue auteure au grand dam de ses parents médecins. Elle écrit pour des magazines people mais aussi pour des séries télévisées comme Riverdale

La jeune États-Unienne adore les gâteaux et partage des photos de ses plats sur Instagram. C’est peut-être la raison pour laquelle elle a appelé CAKE Literary l’entreprise qu’elle a cofondée et qui est dédiée à la défense de la diversité en littérature jeunesse.

C’est grâce à sa saga Les Belles que Dhonielle Clayton a été connue du grand public. 

Originaire des États-Unis, cette auteure adore voyager et faire des découvertes culinaires (bien que son plat préféré reste la pizza). Elle est la cofondatrice de CAKE Literary, un organisme dédié à la défense de la diversité en littérature jeunesse.

A few words about the author :

Sona Charaipotra became an author to the great displeasure of her doctor parents. She writes for celebrity magazines but also for television series like Riverdale.

The young American loves cakes and shares photos of her dishes on Instagram. Perhaps that's why she called CAKE Literary the company she co-founded, which is dedicated to defending diversity in children's literature.

Dhonielle Clayton became known to the general public through her saga Les Belles.

Originally from the United States, this author loves to travel and make culinary discoveries (although her favorite dish remains pizza). She is the co-founder of CAKE Literary, an organization dedicated to defending diversity in children's literature.

Résumé :

June, Bette et Gigi ont tout donné pour danser à l'école de ballet la plus élite de Manhattan. Elles sont maintenant en compétition une dernière fois pour une place dans la prestigieuse American Ballet Company. Les enjeux étant plus élevés que jamais, ces filles ont tout à perdre... et personne ne joue gentiment.

June commence enfin à se considérer comme une danseuse étoile. Cependant, obtenir ce qu'elle veut risque de tout lui coûter - y compris le seul garçon qu'elle ait jamais aimé. La danseuse Bette est déterminée à se faire pardonner après avoir été suspendue et accusée d'avoir blessé sa rivale, Gigi. Mais même si elle revient, retrouvera-t-elle un jour la vedette qu'elle désire ? Et Gigi ne laissera pas Bette - ou les autres danseuses qui l'ont intimidée - impunie. Mais comme la vengeance la consume, Gigi pourrait bien être celle qui en paiera le prix.

Après des années d'auditions épuisantes, de rubans déchirés et de cœurs brisés, tout se résume à cette dernière danse. Qui fera l'entame ? Et qui perdra son rêve à jamais ?

Summary :

June, Bette, and Gigi have given their all to dance at Manhattan’s most elite ballet school. Now they are competing one final time for a spot at the prestigious American Ballet Company. With the stakes higher than ever, these girls have everything to lose… and no one is playing nice.

June is starting to finally see herself as a prima ballerina. However, getting what she wants might cost her everything—including the only boy she’s ever loved. Legacy dancer Bette is determined to clear her name after she was suspended and accused of hurting her rival, Gigi. Even if she returns, though, will she ever regain the spotlight she craves? And Gigi is not going to let Bette—or the other dancers who bullied her—go unpunished. But as revenge consumes her, Gigi may be the one who pays the price.

After years of grueling auditions, torn ribbons, and broken hearts, it all comes down to this last dance. Who will make the cut? And who will lose her dream forever?

Mon avis :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Hachette Romans et le site Netgalley qui m'ont permis de lire ce deuxième livre de la série : "Tiny Pretty Things".

On y retrouve le trio de filles June, Bette et Gigi qui n'ont qu'un seul rêve, danser à l'école ballet de Manatthan. Pour elles c'est une compétition il faut qu'elles décroche leur place à l'American Ballet Company. Elles n'ont rien à perdre pour l'avoir leur place. June se considère comme une danseuse étoile, Bette veux tout faire pour se faire pardonner car elle à été accusée d'avoir blesser sa rivale Gigi qui quant à elle sera t'elle vedette un jour? Et Gigi n'acceptera pas facilement le pardon.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants.

My mind :

  I would particularly like to thank the Hachette Romans publishing house and the Netgalley website for allowing me to read this second book in the series: "Tiny Pretty Things".

It features the trio of girls June, Bette and Gigi who have only one dream, to dance at the Manatthan ballet school. For them it is a competition to get their place in the American Ballet Company. They have nothing to lose to get their place. June considers herself a prima ballerina, Bette wants to do everything she can to make up for it because she was accused of hurting her rival Gigi who will be a star one day? And Gigi will not easily accept forgiveness.

A book read in one go, so much so that I hooked on the story, so captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with endearing characters.

lecture 78 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers