Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
He Said/She Said by Erin Kelly

He Said/She Said by Erin Kelly

Published Oct 30, 2020 Updated Oct 30, 2020 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 41 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

He Said/She Said by Erin Kelly

Prix or Price : 2,99€ en numérique, 31,85€ en relié, 10,43€ en broché (404 pages) et 9,07€ en poche

  • Éditeur : Hodder Paperbacks; 01 édition (5 avril 2018)
  • Langue : Anglais

Note Amazon & Goodreads : 4*

 

A few words about the author :

Erin Kelly was born in London in 1976 and grew up in Essex. She read English at Warwick University and has been working as a journalist since 1998.

She has written for newspapers including the The Sunday Times, The Sunday Telegraph, the Daily Mail and the Express and magazines including Red, Psychologies, Marie Claire, Elle and Cosmopolitan.


Quelques mots sur l'auteure :

Erin Kelly est née à Londres en 1976 et a grandi dans l'Essex. Elle a lu l'anglais à l'université de Warwick et travaille comme journaliste depuis 1998.

Elle a écrit pour des journaux tels que le Sunday Times, le Sunday Telegraph, le Daily Mail et l'Express et pour des magazines tels que Red, Psychologies, Marie Claire, Elle et Cosmopolitan.

Summary :

In the summer of 1999, Kit and Laura travel to a festival in Cornwall to see a total eclipse of the sun. Kit is an eclipse chaser; Laura has never seen one before. Young and in love, they are certain this will be the first of many they’ll share.

But in the hushed moments after the shadow passes, Laura interrupts a man and a woman. She knows that she saw something terrible. The man denies it. It is her word against his.

The victim seems grateful. Months later, she turns up on their doorstep like a lonely stray. But as her gratitude takes a twisted turn, Laura begins to wonder—did she trust the wrong person?

15 years later, Kit and Laura are living under assumed names and completely off the digital grid: no Facebook, only rudimentary cell phones, not in any directories. But as the truth catches up to them, they realize they can no longer keep the past in the past.

Résumé :

Durant l'été 1999, Kit et Laura se rendent à un festival en Cornouailles pour assister à une éclipse totale de soleil. Kit est un chasseur d'éclipses ; Laura n'en a jamais vu avant. Jeunes et amoureux, ils sont certains que ce sera la première d'une longue série qu'ils partageront.

Mais dans les moments feutrés qui suivent le passage de l'ombre, Laura interrompt un homme et une femme. Elle sait qu'elle a vu quelque chose de terrible. L'homme le nie. C'est sa parole contre la sienne.

La victime semble reconnaissante. Des mois plus tard, elle se présente sur le pas de leur porte comme un vagabond solitaire. Mais alors que sa gratitude prend une tournure tordue, Laura commence à se demander si elle a fait confiance à la mauvaise personne.

Quinze ans plus tard, Kit et Laura vivent sous des noms d'emprunt et en dehors de tout réseau numérique : pas de Facebook, seulement des téléphones portables rudimentaires, pas d'annuaires. Mais à mesure que la vérité les rattrape, ils réalisent qu'ils ne peuvent plus garder le passé dans le passé.

Mon avis :

Depuis le temps que je voulais lire ce livre, voilà qui est fait.

J'ai de suite été attiré par la magnifique couverture de ce livre. Elle est divisée en deux en diagonale. La première partie on y voit une femme dans un côté sombre et He said est écris, l'autre partie sur fond blanc est inscrit She said et la phrase : "Qui croire?"

L'histoire se déroule en 19999 lors d'un festival en Cornouailles où Kit et Laura se rendent pour assister à une éclipse de soleil. Kit se trouve être un chasseur d'éclipses, quant à Laura ça sera sa première éclipse. Ils sont fou amoureux l'un de l'autre et espèrent qu'ils en verront toute leur vie des éclipses. Sauf qu'au bou d'un moment Laura va tomber sur quelque chose de terrible. La victime lui en est reconnaissante et peu de temps après elle se présente chez Laura. Et elle va se poser des questions. Quinze ans plus tard les amoureux ont changer de noms et son absents de tout réseaux sociaux ne possédant que le stricte minimum comme un téléphone portable. Jusqu'au jour où la vérité sur ce fameux passé va les rattrapés.

J'ai adoré lire ce livre, j'ai accroché de suite à l'histoire si captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteure si addictive.

My mind :

Since I've been wanting to read this book for so long, it's done.

I was immediately attracted by the beautiful cover of this book. It is divided in two diagonally. The first part shows a woman in a dark side and He said is written on it, the other part on a white background is written She said and the sentence: "Who to believe?".

The story takes place in 19999 during a festival in Cornwall where Kit and Laura go to watch a solar eclipse. Kit happens to be an eclipse hunter, and Laura will be her first eclipse. They are madly in love with each other and hope they will see eclipses all their lives. Except that at some point Laura is going to fall on something terrible. The victim is grateful to her and soon after she shows up at Laura's house. And she will ask herself questions. Fifteen years later the lovers have changed their names and her absent from any social network having only the strict minimum like a cell phone. Until the day when the truth about this famous past will catch up with them.

I loved reading this book, I hooked right away to the story so captivating, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. I love the author's addictive writing.

lecture 41 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers