Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
The Sleepover (Detective Natalie Ward #4) by Carol Wyer

The Sleepover (Detective Natalie Ward #4) by Carol Wyer

Published Sep 24, 2020 Updated Sep 30, 2020 Culture
time 5 min
1
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 128 readss
1
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

The Sleepover (Detective Natalie Ward #4) by Carol Wyer

Prix or Price : 3,99€ en numérique (376 pages) et 10,54€ en broché

  • Éditeur : Bookouture (2 septembre 2019)

  • Langue : Anglais

  • Note Amazon, Goodreads & Netgalley : 4*

 

Summary :

Roxy had a secret. Now she’s gone.

When fourteen-year-old Roxy says she’s going for a sleepover at her best friend Ellie’s house, Cathy sees no reason to check her daughter’s story. The two families are neighbours, and the girls are in and out of each other’s homes every day.

It is a decision she will regret. A day later, Roxy is found murdered in exclusive Linnet Lane, miles across town, in a house owned by two brothers with no apparent connection to Roxy. Detective Natalie Ward, called to lead the investigation, is determined to get to the bottom of why Roxy was in the basement of this grand Victorian mansion when she should have been eating chocolate in her pyjamas with her best friend.

As Natalie begins to look closely at Roxy’s stepfather and three brothers, she discovers that Roxy had recently been admitted to hospital with suspicious injuries. Her mother Cathy seems very jumpy and Ellie refuses to talk. Who are the people that knew Roxy best in the world protecting?

Then Roxy’s mother Cathy disappears.

When Cathy’s body is discovered close to where her daughter was found, Natalie is forced to face the grim fact that the killer is just getting started. She is troubled by the reaction of Roxy’s brother Seth to the tragedies and when his alibi falls through she brings him in for questioning, certain she is making headway.

But while Seth is in custody, one of Roxy’s school friends is found murdered and Natalie knows she must cast her net wider. Things take a more sinister turn when Ellie vanishes, her mobile phone switched off. What is Ellie hiding about the night Roxy died that could put her in terrible danger? And can Natalie work it out before another innocent life is taken?

Résumé :

Roxy avait un secret. Maintenant, elle est partie.

Quand Roxy, 14 ans, dit qu'elle va passer la nuit chez sa meilleure amie Ellie, Cathy ne voit aucune raison de vérifier l'histoire de sa fille. Les deux familles sont voisines, et les filles entrent et sortent de la maison de l'autre tous les jours.

C'est une décision qu'elle regrettera. Un jour plus tard, Roxy est retrouvée assassinée dans l'exclusive Linnet Lane, à des kilomètres de l'autre côté de la ville, dans une maison appartenant à deux frères sans lien apparent avec Roxy. L'inspecteur Natalie Ward, appelée à diriger l'enquête, est déterminée à découvrir pourquoi Roxy se trouvait dans le sous-sol de ce grand manoir victorien alors qu'elle aurait dû manger du chocolat en pyjama avec sa meilleure amie.

Alors que Natalie commence à examiner de près le beau-père et les trois frères de Roxy, elle découvre que Roxy a récemment été admise à l'hôpital avec des blessures suspectes. Sa mère Cathy semble très nerveuse et Ellie refuse de parler. Qui sont les personnes qui ont le mieux connu Roxy dans le monde pour la protéger ?

Puis la mère de Roxy, Cathy, disparaît.

Lorsque le corps de Cathy est découvert près de l'endroit où sa fille a été trouvée, Natalie est forcée de faire face à la triste réalité que le tueur ne fait que commencer. Elle est troublée par la réaction du frère de Roxy, Seth, aux tragédies et lorsque son alibi tombe à l'eau, elle le fait venir pour l'interroger, certaine qu'elle progresse.

Mais alors que Seth est en détention, l'une des amies d'école de Roxy est retrouvée assassinée et Natalie sait qu'elle doit élargir son filet. Les choses prennent une tournure plus sinistre lorsqu'Ellie disparaît, son téléphone portable éteint. Que cache Ellie la nuit de la mort de Roxy qui pourrait la mettre en grand danger ? Et Natalie peut-elle trouver une solution avant qu'une autre vie innocente ne soit prise ?

Mon avis :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Bookouture et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

J'ai acheté la série sur kindle sauf que je me suis aperçu que j'avais ce livre dans ma bibliothèque Netgalley.

Ce livre est le quatrième de la série : "Détective Natalie Ward"

Tout commence lorsque la jeune fille Roxy de quatorze ans est retrouvée assassinée alors qu'elle devait passer la soirée chez une amie comme elle le fait souvent. Son corps est retrouvé a plusieurs kilomètres de chez elle dans une maison appartenant à deux frères qui ne connaissaient pas Roxy. Natalie Ward va enquêter pour savoir ce que faisait Roxy dans les sous-sols d'un manoir au lieu d'être chez sa meilleure amie. En enquêtant sur son beau père et ses trois frères, Natalie Ward va découvrir que Roxy avait été admise à l'hôpital pour des blessures plus que suspectes. En apprenant cela sa mère Cathy devient nerveuse. et peu de temps après, elle disparait.

Sauf que son corps sera découvert quasiment au même endroit que sa fille, là Natalie Ward se pose des questions, surtout qu'Ellie disparait aussi. La détective va t'elle réussir à la sauver et trouver qui est l'auteur de tout cela?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Hâte de lire la série au complet.

My mind :

I would especially like to thank Bookouture Editions and the Netgalley website for allowing me to read this book.

I bought the series on kindle except that I realized that I had this book in my Netgalley library.

This book is the fourth in the series: "Detective Natalie Ward".

It all began when fourteen-year-old Roxy was found murdered when she was supposed to spend the evening at a friend's house as she often does. Her body was found several miles away from her home in a house belonging to two brothers who did not know Roxy. Natalie Ward will investigate to find out what Roxy was doing in the basement of a mansion instead of being at her best friend's house. While investigating her stepfather and three brothers, Natalie Ward discovered that Roxy had been admitted to the hospital with more than suspicious injuries. Upon learning this, her mother Cathy becomes nervous and soon after, she disappears.

Except that her body will be discovered almost in the same place as her daughter, there Natalie Ward wonders, especially since Ellie also disappears. Will the detective be able to save her and find out who did it?

A book read in one go, so much so that I hung on to the story, so moving at certain passages, captivating, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. Can't wait to read the whole series.

lecture 128 readings
thumb 0 comment
1
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers