Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
The Darkest Summer by Ella Drummond

The Darkest Summer by Ella Drummond

Published Aug 5, 2020 Updated Sep 29, 2020 Culture
time 4 min
1
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 82 readss
1
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

The Darkest Summer by Ella Drummond

 

Prix or Price : 2,99€ en numérique (274 pages)

Éditeur : Hera Books (18 juillet 2019)

Langue : Anglais

Catégorie : Policier & Thriller, Mystère & Fiction

Note Booknode : Liste d'or

Note Amazon, Goodreads & Netgalley : 4*

 

Summary :

One hot summer, Dee disappeared. Now she’s back…but she’s not the girl you knew.

Sera and Dee were the best of friends.

Until the day that Dee and her brother Leo vanished from Sera’s life, during a long hot summer fifteen years ago.

Now Sera is an adult, with her own child, five-year-old Katie, and has returned to her childhood home after her husband’s death.

While she grieves, the past haunts Sera at every turn … and then Dee and Leo return to their small Hampshire village, along with Dee’s young daughter.

But Dee is silent and haunted by her demons; no longer the fun-loving girl that Sera loved. And when Sera uncovers the shocking secret that Dee is hiding, it’s clear that the girl she knew is long gone – and that the adult she has grown into might put all of them in danger…

A gripping, twisty and unputdownable thriller – perfect reading for long summer days. Fans of K.L Slater, Liane Moriarty and Rachel Abbott will love this captivating thriller. 

Résumé :

Un été chaud, Dee a disparu. Maintenant elle est de retour... mais ce n'est pas la fille que vous connaissiez.

Sera et Dee étaient les meilleures amies.

Jusqu'au jour où Dee et son frère Leo ont disparu de la vie de Sera, au cours d'un long été chaud, il y a quinze ans.

Aujourd'hui, Sera est adulte, avec son propre enfant, Katie, cinq ans, et elle est retournée dans la maison de son enfance après la mort de son mari.

Alors qu'elle est en deuil, le passé hante Sera à chaque instant... et puis Dee et Leo retournent dans leur petit village du Hampshire, avec la jeune fille de Dee.

Mais Dee est silencieuse et hantée par ses démons ; elle n'est plus la fille qui aime s'amuser que Sera aimait. Et lorsque Sera découvre le secret choquant que Dee cache, il est clair que la fille qu'elle connaissait est partie depuis longtemps - et que l'adulte qu'elle est devenue pourrait les mettre tous en danger...

Un thriller captivant, tortueux et imputrescible - une lecture parfaite pour les longues journées d'été. Les fans de K.L Slater, Liane Moriarty et Rachel Abbott vont adorer ce thriller captivant.

Mon avis :

Je tiens à remercier les éditions Hera books et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

J'ai de suite été attiré par la jolie couverture de ce livre où l'on y voit l’héroïne principale trempant ses pieds dans l'eau.

On apprend que lors d'un été caniculaire Dee à disparu et que maintenant elle est de retour. Mais ce n'est plus la même qu'avant. Sera et Dee étaient meilleures amies. et quinze ans auparavant Dee et son frère Léo ont quitter Sera.

De nos jours Sera à grandi, elle à une fille Katie qui à cinq ans, elle retourne dans la maison où elle à grandi après la mort de son mari.

Sera est en deuil mais son passé la tourmente. Quant à Dee et Léo ils retournent dans leur village du Hampshire.

Dee reste silencieuse, ses démons la tourmente, ce n'est plus la fille qu'a connu Sera et quand elle va découvrir certains secrets, Sera va s'apercevoir que la fille qu'elle connaissait si bien est partie depuis très longtemps et que maintenant étant adulte, elle pourrait mettre en danger ses proches.

J'ai accroché de suite à l'histoire si émouvante à certains passages, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Hâte de lire d'autres livres de cette auteure qui à une plume addictive.

My mind :

I would like to thank Hera books and the Netgalley website for allowing me to read this book.

I was immediately attracted by the pretty cover of this book where you can see the main heroine dipping her feet in water.

We learn that one hot summer Dee disappeared and now she's back. But it's not the same as it was before. Sera and Dee were best friends. And fifteen years ago Dee and her brother Leo left Sera.

Now Sera's grown up, she has a daughter Katie who at five years old, she returns to the house where she grew up after her husband died.

Sera is grieving, but her past is tormenting her. As for Dee and Leo, they return to their village in Hampshire.

Dee remains silent, her demons torment her, she is no longer the girl Sera knew and when she discovers certain secrets, Sera will find that the girl she knew so well is long gone and that now that she is an adult she could endanger her loved ones.

I immediately hooked on to the story, which is so moving at certain points, captivating, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. Can't wait to read other books by this author who has an addictive pen.

lecture 82 readings
thumb 0 comment
1
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers