Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
House of Lies (Detective Karen Hart #4) by D.S. Butler

House of Lies (Detective Karen Hart #4) by D.S. Butler

Published Jul 7, 2021 Updated Jul 7, 2021 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 125 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

House of Lies (Detective Karen Hart #4) by D.S. Butler

Prix or Price : 4,99€ en numérique (335 pages); 11,05€ en broché et 12,59€ en audiobook

  • Éditeur ‏ : Thomas & Mercer (29 septembre 2020)

Langue de lecture : Anglais

Narré par : Henrietta Meire (pour l'audiobook)

Note Amazon, Bookbub, Goodreads & Netgalley : 5*

 

A few words about the author :

Born in Kent, D. S. Butler grew up as an avid reader with a love for crime fiction and mysteries. She has worked as a scientific officer in a hospital pathology laboratory and as a research scientist. After obtaining a PhD in biochemistry, she worked at the University of Oxford for four years before moving to the Middle East. While living in Bahrain, she wrote her first novel and hasn’t stopped writing since. She now lives in Lincolnshire with her husband.

Quelques mots sur l'auteure :

Née dans le Kent, D. S. Butler a grandi en tant que lectrice avide de romans policiers et de mystères. Elle a travaillé en tant qu'agent scientifique dans un laboratoire de pathologie hospitalier et en tant que chercheur scientifique. Après avoir obtenu un doctorat en biochimie, elle a travaillé à l'université d'Oxford pendant quatre ans avant de partir pour le Moyen-Orient. Alors qu'elle vivait à Bahreïn, elle a écrit son premier roman et n'a pas cessé d'écrire depuis. Elle vit aujourd'hui dans le Lincolnshire avec son mari.

Summary :

When two teenage girls vanish without a trace from an educational retreat at Chidlow House in Lincolnshire, the students and teachers are put on high alert.

Called in to investigate, Detective Karen Hart questions everyone who came into contact with the two girls, Cressida and Natasha, in the days leading up to their disappearance.

Stories of Chidlow House being haunted abound, but Hart—still coming to terms with the suspicious circumstances surrounding the tragic loss of her own family—knows that while the house might be otherworldly, the crime is grimly real.

But nothing is quite as it seems at Chidlow House. When it becomes clear that someone at the estate must know more than they’re letting on, Hart faces a race against time to find the culprit and save the girls.

While there is no shortage of suspects, Hart comes up against one dead end after another. And when she too begins hearing eerie whispers in the walls, she is forced to wonder: was she too quick to dismiss Chidlow’s supernatural reputation?

Résumé :

Lorsque deux adolescentes disparaissent sans laisser de traces lors d'une retraite scolaire à Chidlow House dans le Lincolnshire, les étudiants et les enseignants sont mis en état d'alerte.

Appelée à enquêter, la détective Karen Hart interroge tous ceux qui ont été en contact avec les deux jeunes filles, Cressida et Natasha, dans les jours qui ont précédé leur disparition.

Les rumeurs selon lesquelles la maison Chidlow serait hantée abondent, mais Karen Hart, qui n'a pas encore digéré les circonstances suspectes qui ont entouré la perte tragique de sa propre famille, sait que si la maison est d'un autre monde, le crime, lui, est bien réel.

Mais rien n'est tout à fait ce qu'il semble être à Chidlow House. Lorsqu'il devient évident que quelqu'un au domaine doit en savoir plus qu'il ne le laisse entendre, Hart est confrontée à une course contre la montre pour trouver le coupable et sauver les filles.

Alors que les suspects ne manquent pas, Hart se heurte à une impasse après l'autre. Et lorsqu'elle commence elle aussi à entendre des chuchotements étranges dans les murs, elle est obligée de se demander si elle a été trop rapide à rejeter la réputation surnaturelle de Chidlow.

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Amazon Publishing UK et le site Netgalley pour m'avoir permis de lire ce livre.

J'ai de suite été attiré par la magnifique couverture de ce livre où l'on y voit une jeune femme qui tente de s'échapper car elle regarde derrière elle si on la suit.

L'histoire se déroule à Chidlow house dans le Lincolnshire où deux filles disparaissent sans rien laisser derrière elle. Le corps enseignant est mis en état d'alerte. Le détective Karen Hart enquête, elle veux savoir qui à cotoyer les deux adolescentes Cressida et Natasha avant leur disparition mystérieuse.

Il paraitrait que la maison Chidlow serait hantée. Karen Hart est persuadée que quelqu'un en sait beaucoup plus sur ces fameuses disparitions. Elle va devoir faire vite si elle veux retrouver les deux jeunes filles vivantes.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché de suite à l'histoire si prenante, captivante, addictive, remplie d'intrigues, de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants. Hâte de découvrir la série au complète tellement j'adore la plume de l'auteure si addictive.

My review :

I would like to thank Amazon Publishing UK and the Netgalley website for allowing me to read this book.

I was immediately attracted by the beautiful cover of this book where we see a young woman who tries to escape because she looks behind her if we follow her.

The story takes place at Chidlow house in Lincolnshire where two girls disappear without leaving anything behind. The teaching staff is put on alert. Detective Karen Hart investigates, wanting to know who was with the two teenagers Cressida and Natasha before their mysterious disappearance.

It seems that the Chidlow house is haunted. Karen Hart is convinced that someone knows a lot more about these famous disappearances. She'll have to act fast if she wants to find the two girls alive.

A book read in one go so much I was immediately hooked on the story so gripping, captivating, addictive, full of intrigue, suspense and twists with endearing characters. I can't wait to discover the whole series because I love the author's writing so much.

lecture 125 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers