Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Pas sans lui by Jeanne Yliss

Pas sans lui by Jeanne Yliss

Published Jun 26, 2021 Updated Jun 26, 2021 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 76 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Pas sans lui by Jeanne Yliss

Prix or Price : 3,99€ en numérique et 16€ en broché (275 pages)

  • Éditeur ‏ : AFNIL (12 avril 2020)

Langue de lecture : Français

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Babelio, Goodreads : 5*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Orthophoniste le jour et écrivain la nuit, Jeanne Yliss est passionnée par les comportements humains et les mots.

Petite, elle aimait observer son entourage ou grimper dans un arbre pour dévorer des livres. Aujourd'hui, elle transforme les mots en romans d'émotions, inspirés d'histoires vraies. Accro au fondant au chocolat et au thé, ils sont ses deux compagnons indispensables aux sessions d'écriture ;)

Jeanne Yliss écrit depuis plusieurs années pour son propre plaisir. "Pas sans lui" est le premier roman qu'elle auto-édite en 2020.

Retrouvez-la sur https://www.facebook.com/jeanneyliss/ et https://www.instagram.com/jeanneyliss/
A bientôt !

A few words about the author :

Speech therapist by day and writer by night, Jeanne Yliss is passionate about human behavior and words.

As a child, she loved to observe her surroundings or climb a tree to devour books. Today, she transforms words into emotional novels, inspired by true stories. Addicted to chocolate fudge and tea, they are her two indispensable companions during writing sessions ;)

Jeanne Yliss has been writing for several years for her own pleasure. "Pas sans lui" is the first novel she is self-publishing in 2020.

Find her on https://www.facebook.com/jeanneyliss/ and https://www.instagram.com/jeanneyliss/
See you soon!

Résumé :

Depuis combien de temps êtes-vous enfermé dans une vie qui ne vous correspond pas ?

Née de père inconnu et abandonnée par sa mère, Marie n'a qu'un objectif en tête : réussir son couple et sa famille quoi qu'il en coûte. Même lorsqu'elle découvre la face cachée d'Éric, son époux, elle refuse de vivre sans lui, elle refuse un abandon supplémentaire. Quitte à se perdre pour y parvenir...
Marie et Éric agiront sous la domination de leurs peurs, leurs croyances et leurs contradictions. Sauront-ils l'un et l'autre puiser en eux les ressources nécessaires pour avancer sur le chemin de leur libération et devenir pleinement eux-mêmes ?

Librement inspiré de faits réels, "Pas sans lui" est le récit d'un homme qui préfère nier qui il est plutôt que risquer d'être rejeté par son entourage, et d'une femme dépendante affective, persuadée qu'elle n'est rien sans son mari. Un roman traitant d'amour de soi, de dépendance affective, de la peur du jugement, de la difficulté de s'accepter tel que l'on est, de vivre une vie qui nous correspond. Une histoire axée sur les émotions et les ressentis qui ne vous laissera pas indifférent tant vous serez immergé dans la peau de chacun.

Un roman de développement personnel inspiré d'une histoire vraie.

Summary :

How long have you been locked into a life that doesn't suit you?

Born of an unknown father and abandoned by her mother, Marie has only one objective in mind: to succeed as a couple and as a family, whatever the cost. Even when she discovers the hidden side of Eric, her husband, she refuses to live without him, she refuses to be abandoned again. Even if it means losing herself to do so...
Marie and Eric will act under the domination of their fears, their beliefs and their contradictions. Will they both be able to find the resources they need to move forward on the road to liberation and become fully themselves?

Freely inspired by real events, "Not Without Him" is the story of a man who prefers to deny who he is rather than risk rejection by those around him, and of an emotionally dependent woman who is convinced that she is nothing without her husband. A novel about self-love, emotional dependence, fear of judgment, the difficulty of accepting oneself as one is, of living a life that corresponds to oneself. A story focused on emotions and feelings that will not leave you indifferent as you will be immersed in the skin of each.

A novel of personal development inspired by a true story.

Ma chronique :

Je tiens à remercier l'auteure pour m'avoir envoyer gracieusement en échange d'une chronique honnête ce livre qui fut un réel coup de cœur à lire, j'adore sa plume.

On y retrouve Marie qui ne sait pas qui est son père, sa mère l'ayant abandonnée, elle n'a qu'une idée en tête faire de son couple une réussite. Sauf que son mari Eric lui cache bien des choses, quand elle va l'apprendre elle va quand même tenter de sauver son couple car elle ne veux pas de nouveau être abandonnée. Sauront ils profiter de leur vie et être eux-mêmes?

Ce livre est inspiré de faits réels, c'est l'histoire d'un homme qui préfère taire ce qu'il est plutôt que d'être rejeté par ses proches et d'une femme qui est dépendante affectivement sur que sans lui elle n'est rien.

J'ai accroché de suite à l'histoire si émouvante à certains passages, captivante, addictive, prenante, remplie d'intrigues, de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteure, je suis en train de lire son nouveau livre. Hâte de vous donner mon ressenti.

My review :

I would like to thank the author for having graciously sent me an honest review of this book which was a real favorite to read, I love her writing.

We find Marie who does not know who her father is, her mother having abandoned her, she has only one idea in mind to make her couple a success. Except that her husband Eric hides a lot of things from her, when she will learn it she will try to save her couple because she does not want to be abandoned again. Will they be able to enjoy their lives and be themselves?

This book is inspired by real facts, it is the story of a man who prefers to keep quiet about what he is rather than being rejected by his family and friends and a woman who is emotionally dependent on him because without him she is nothing.

I was immediately hooked on the story, which is so moving at times, captivating, addictive, gripping, full of intrigue, suspense and twists and turns with very endearing characters. I love the author's writing, I am currently reading her new book. I can't wait to give you my feelings.

lecture 76 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Scabreux
Scabreux

Un mot d'un dictionnaire, ma définition, vôtre sourire, ma joie. D...

Bernard Ducosson
1 min
A KNOT
A KNOT

(to Karen) The photo (untitle) is from Haaretz Weekend Brief (April 13th), it shows spring army manoeuvres....

Cecile Voisset
3 min

donate You can support your favorite writers