Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Revenge by Marie-Charlotte François

Revenge by Marie-Charlotte François

Published Jun 14, 2021 Updated Jun 14, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 85 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Revenge by Marie-Charlotte François

Prix or Price : 9,99e en numérique et 18,00€ en broché (540 pages)

  • Éditeur ‏ : ‎ Hachette Lab (19 juin 2020)

Langue de lecture : Français

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Babelio, Goodreads & Netgalley : 5*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Née à Toulouse en 2001, Marie-Charlotte François vit actuellement en Ariège. Après un bac scientifique, elle a entamé des études de biologie. Passionnée de lecture depuis l’enfance grâce à ses parents, elle a commencé à écrire sur Wattpad pour une petite communauté qui a grandi au fur et à mesure que ses écrits s’étoffaient. Quand elle n’étudie ou n’écrit pas, Marie-Charlotte François pratique le judo, dont elle est ceinture noire, ou joue du piano.

A few words about the author :

Born in Toulouse in 2001, Marie-Charlotte François currently lives in Ariège. After a scientific baccalaureate, she started studying biology. Passionate about reading since childhood thanks to her parents, she started writing on Wattpad for a small community that grew as her writings expanded. When she's not studying or writing, Marie-Charlotte François practices judo, of which she is a black belt, or plays the piano.

Résumé :

Alors qu’Eden s’apprête à passer une semaine avec ses amis pour célébrer son anniversaire, son passé revient toquer à la porte de leur chalet.
Chevelure noire, yeux sombres, peau recouverte d’encre, il a tout gardé de l’homme dont elle était tombée amoureuse. À un détail près : l’étincelle de vengeance qui brille désormais dans son regard.
Eden le sent : Swan n’est plus le même. Comment le pourrait-il alors qu’il a fini derrière les barreaux à cause d’elle ?
Pour la jeune femme, cela ne fait aucun doute : il est de retour pour faire de sa vie un enfer.

Summary :

As Eden prepares to spend a week with her friends to celebrate her birthday, her past comes knocking at the door of their cottage.
Black hair, dark eyes, skin covered with ink, he has kept everything of the man she fell in love with. With a detail near: the spark of revenge which shines henceforth in his glance.
Eden feels it: Swan is not the same one any more. How could he be it whereas he finished behind the bars because of her ?
For the young woman, that makes no doubt: he is back to make her life a hell.

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Hachette Lab et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre qui fut un vrai coup de cœur tellement j'adore la plume de l'auteure.

On y retrouve Eden qui doit passer une semaine de vacances avec ses amis histoire de marquer le coup pour son anniversaire sauf que cela ne va pas ce passer comme prévu, son lourd passé va la rattraper.

Son amour de jeunesse Swan refait surface, et compte bien entamer sa vengeance. Elle le sait, il n'est plus le même, ayant passer pas mal de temps en prison. Il va lui faire vivre, ainsi qu'a ses amis un enfer.

Un livre lu quasi d'une traite tellement j'ai accroché de suite à l'histoire si émouvante, addictive, captivante, remplie d'intrigues et de suspens, de rebondissements avec des personnages très attachants. Ce livre m'a tenu en haleine du début à la fin, Hâte de découvrir d'autres livres de cette auteure.

My review :

I would like to thank Hachette Lab and the Netgalley website for allowing me to read this book which was a real crush as I love the author's writing so much.

We find Eden who has to spend a week of vacation with her friends to mark her birthday but it will not happen as planned, her heavy past will catch up with her.

His love of youth Swan resurfaces, and intends to start his revenge. She knows it, he is not the same one, having spent a lot of time in prison. He will make her and her friends live a hell.

A book read almost in one sitting, so much so that I was immediately hooked on the story, so moving, addictive, captivating, full of intrigue and suspense, with very endearing characters. This book kept me on the edge of my seat from beginning to end. I can't wait to discover other books by this author.

lecture 85 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers