Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
The Soul Thief (Angel of Death Series #1) by Majanka Verstraete

The Soul Thief (Angel of Death Series #1) by Majanka Verstraete

Published May 17, 2021 Updated May 17, 2021 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 73 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

The Soul Thief (Angel of Death Series #1) by Majanka Verstraete

Prix or Price : 0,87€ en numérique (310 pages) et 12,65€ en broché

  • Éditeur : Firefly Hill Press, LLC (19 mai 2020)

Langue de lecture : Anglais

Note Amazon, Bookbub, Goodreads & Netgalley : 5*

 

A few words about the author :

Majanka Verstraete begged her Mom to teach her how to read while she was still in kindergarten. By the time she finished fifth grade, she had read through the entire children’s section of her hometown library. She wrote her first story when she was seven years old, and hasn’t stopped writing since. With an imagination that never sleeps, and hundreds of possible book characters screaming for her attention, writing is more than a passion for her. She writes about all things supernatural for children of all ages. She’s tried to write contemporary novels before, but something paranormal always manages to crawl in. Majanka is currently studying for her Master of Laws degree, and hopes one day to be able to combine her passions for law and writing. When she’s not writing, reading or studying, she likes watching “The Vampire Diaries” and “Game of Thrones,” spending time with her friends, or playing “World of Warcraft.”

Quelques mots sur l'auteure :

Majanka Verstraete a supplié sa mère de lui apprendre à lire alors qu'elle était encore au jardin d'enfants. À la fin du CM2, elle avait déjà lu toute la section jeunesse de la bibliothèque de sa ville natale. Elle a écrit sa première histoire à l'âge de sept ans et n'a jamais cessé d'écrire depuis. Avec une imagination qui ne dort jamais et des centaines de personnages de livres possibles qui réclament son attention, l'écriture est plus qu'une passion pour elle. Elle écrit sur tout ce qui est surnaturel pour les enfants de tous âges. Elle a déjà essayé d'écrire des romans contemporains, mais quelque chose de paranormal s'y glisse toujours. Majanka prépare actuellement une maîtrise en droit et espère un jour pouvoir combiner ses passions pour le droit et l'écriture. Lorsqu'elle n'écrit pas, ne lit pas ou n'étudie pas, elle aime regarder "The Vampire Diaries" et "Game of Thrones", passer du temps avec ses amis ou jouer à "World of Warcraft".

Summary :

When sixteen-year-old Riley is injured in a car crash and sees a girl stealing a boy’s soul, she’s convinced she’s hallucinating. But when she sees the same girl at the hospital later, she knows she wasn’t dreaming. That’s when Riley learns her secret heritage and who she really is: a halfling Angel of Death.

Riley must come to terms with her new reality and supernatural abilities, but before she can do this, girls her age start dying in mysterious circumstances. It’s up to Riley to figure out why, what the innocent victims have in common, and what she can do to stop them.
 

Résumé :

Lorsque Riley, 16 ans, est blessée dans un accident de voiture et voit une fille voler l'âme d'un garçon, elle est convaincue d'avoir des hallucinations. Mais lorsqu'elle voit la même fille à l'hôpital plus tard, elle sait qu'elle n'a pas rêvé. C'est alors que Riley apprend son héritage secret et qui elle est vraiment : un ange de la mort halfling.

Riley doit accepter sa nouvelle réalité et ses capacités surnaturelles, mais avant qu'elle ne puisse le faire, des filles de son âge commencent à mourir dans des circonstances mystérieuses. C'est à Riley de comprendre pourquoi, ce que les victimes innocentes ont en commun, et ce qu'elle peut faire pour les arrêter.

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Firefly Hill Press, LLC et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve Riley qui à 16 ans se retrouve blessée suite à un accident de voiture et voit une fille prendre l'âme d'un garçon. Elle pense halluciner. Sauf que plus tard elle tombe à nouveau sur cette fille, elle sait que c'est réel. Là elle va apprendre qu'elle à un héritage secret, elle fait parti des halfling, des Anges de la mort. Elle va devoir s'y faire mais des filles de son âge meurent étrangement, elle va devoir tout faire pour arrêter cela.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Hâte de découvrir la suite.

My review :

I would like to thank Firefly Hill Press, LLC and the Netgalley website for allowing me to read this book.

It is about Riley who, at 16, is injured in a car accident and sees a girl take on the soul of a boy. She thinks she is hallucinating. Except that later she falls again on this girl, she knows that it is real. There she will learn that she has a secret heritage, she is part of the halfling, the Angels of Death. She will have to get used to it but girls of her age are dying strangely, she will have to do everything to stop it.

A book read in one go so much I was hooked on the story so gripping, addictive, captivating, filled with suspense and twists with very endearing characters. Can't wait to discover the sequel.

lecture 73 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers