Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Je veux un homme qui... by Tamara Balliana

Je veux un homme qui... by Tamara Balliana

Published Apr 29, 2021 Updated Apr 29, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 45 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Je veux un homme qui... by Tamara Balliana

Prix or Price : 0,99€ en numérique (303 pages) et 9,99€ en broché

  • Éditeur : Montlake (23 juin 2020)

Langue de lecture : Français

Note Booknode : Liste d'or

Note Amazon, Babelio, Goodreads & Netgalley : 4*

 

Résumé :

Oriane, jeune policière sportive et célibataire, ne rencontre que des hommes qui ne l’intéressent pas, ou qui ne sont pas disponibles à l’instar de Jules, le patron du Café de la Place de Cadenel, qu’elle aime secrètement depuis l’adolescence.

De son côté, Jules est plutôt préoccupé par la préparation de sa soirée, qui s’annonce mémorable. Pari réussi… mais pas tout à fait comme il l’imaginait ! Voir tous ses plans partir en fumée, et se retrouver au poste menotté par Oriane ne faisait certainement pas partie du programme. Mais à cette occasion, lui qui n’a toujours accordé qu’une attention distraite à la jeune femme, s’aperçoit qu’il peut compter sur elle.

Petit à petit, leur amitié se développe, et Jules entreprend d’aider Oriane à trouver l’amour au moyen d’une liste : celle des qualités indispensables à l’homme de sa vie. Mais comment faire comprendre à Jules que le seul homme qu’elle veut, c’est lui ?
 

Summary :

Oriane, a young, sporty and single policewoman, only meets men who do not interest her, or who are not available, like Jules, the owner of the Café de la Place de Cadenel, whom she has secretly loved since her adolescence.

On his side, Jules is rather preoccupied by the preparation of his evening, which promises to be memorable. Successful bet... but not quite as he imagined it! To see all his plans going up in smoke, and to find himself at the station handcuffed by Oriane was certainly not part of the program. But on this occasion, he who always granted only a distracted attention to the young woman, realizes that he can count on her.

Little by little, their friendship develops, and Jules undertakes to help Oriane find love by means of a list: that of the qualities indispensable to the man of her life. But how to make Jules understand that the only man she wants is him?

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Amazon Publishing France / Montlake Romance et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve Oriane qui est policière, sportive, jeune et célibataire mais elle ne rencontre que des hommes qui ne l'intéressent même pas. Sauf qu'elle aime en secret la patron du café de la place de Cadenel. Quant à Jules il prépare une soirée inoubliable. Mais ses plans vont tombés à l'eau car il va se retrouver avec les menottes à la main et tout cela grâce à Oriane. Il va s'apercevoir qu'il peut compter sur elle. Au fur et à mesure qu'ils vont apprendre à se connaître Jules va l'aider à établir une liste pour trouver l'amour. Sauf que l'homme qu'elle veux se trouve être lui, comment lui faire comprendre?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants.

My review :

I would like to thank Amazon Publishing France / Montlake Romance and the Netgalley website for allowing me to read this book.

We find Oriane who is a policewoman, sporty, young and single but she meets only men who do not even interest her. Except that she secretly loves the owner of the café in the Place de Cadenel. As for Jules, he is preparing an unforgettable evening. But his plans are going to fall to the water because he is going to find himself with the handcuffs to the hand and all that thanks to Oriane. He will realize that he can count on her. As they get to know each other, Jules will help him to draw up a list to find love. Except that the man she wants happens to be him, so how do you make her understand?

A book read in one sitting, so much so that I was hooked on the story so gripping, captivating, addictive, full of suspense and twists with endearing characters.

lecture 45 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers