Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
The Babysitter (River Glen Book 1) by Nancy Bush

The Babysitter (River Glen Book 1) by Nancy Bush

Published Apr 21, 2021 Updated Apr 21, 2021 Culture
time 5 min
1
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 83 readss
1
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

The Babysitter (River Glen Book 1) by Nancy Bush

Prix or Price : 4,66€ en numérique (421 pages) et 7,08 en poche

  • Éditeur : Zebra Books (30 juin 2020)

Langue de lecture : Anglais

Note Amazon, Bookbub, Goodreads & Netgalley : 5*

 

A few words about the author :

Nancy Bush has a carved out a successful career creating the kind of books she loves to read: mysteries and suspense. A New York Times, USA Today and Publishers Weekly bestseller, she writes both her own novels and ones jointly with her sister, number-one New York Times bestselling author Lisa Jackson.

Nancy’s latest project is a trilogy that is debuting Summer 2020 which starts with The Babysitter, a thriller that harkens back to a twenty-year-old crime against one of the most well-liked girls in high school. Emma Whelan has never been the same since she was attacked while on a babysitting job that her sister, Jamie, fobbed off on her. Now Jamie, a mother with a teenager daughter of her own, is called upon to dig back into the past and uncover the truth about what happened to Emma, even while a killer seeks retribution.

Nancy and Lisa’s Wicked Series will begin to be re-released in 2021 and the sisters have teamed up to write a fifth and final book to the series.

Quelques mots sur l'auteure :

Nancy Bush s'est taillé une belle carrière en créant le genre de livres qu'elle aime lire : des mystères et du suspense. Best-seller du New York Times, de USA Today et de Publishers Weekly, elle écrit à la fois ses propres romans et ceux qu'elle écrit conjointement avec sa sœur, Lisa Jackson, auteur numéro un des best-sellers du New York Times.

Le dernier projet de Nancy est une trilogie qui débutera à l'été 2020 et qui commence avec The Babysitter, un thriller qui revient sur un crime vieux de vingt ans commis contre l'une des filles les plus appréciées du lycée. Emma Whelan n'a plus jamais été la même depuis qu'elle a été attaquée lors d'un travail de baby-sitting que sa sœur, Jamie, lui a refilé. Aujourd'hui, Jamie, qui a elle-même une fille adolescente, est appelée à remonter dans le passé et à découvrir la vérité sur ce qui est arrivé à Emma, alors même qu'un tueur cherche à se venger.

La série Wicked de Nancy et Lisa commencera à être rééditée en 2021 et les sœurs se sont associées pour écrire un cinquième et dernier livre de la série.

Summary :

The whispers may scare you . . .
In River Glen, Oregon, rumors are spreading about the Babysitter Stalker. One victim was fatally stabbed. A second fell—or was pushed—from a rooftop deck. High school sophomore Jamie Whelon, scheduled to watch the Ryerson twins tonight, isn’t worried. She’s more interested in the party she’ll go to later, as soon as her sister Emma arrives to take over babysitting duties. But nothing goes according to plan . . .
 
But the truth . . .
Twenty years after that night’s vicious attack, Emma remains scarred in body and mind. Jamie, back in River Glen after their mother’s death, still feels guilty over trading places that fateful evening. Then suddenly another young babysitter is attacked. Jamie, with a teenage daughter of her own, fears something much more twisted than coincidence.
 
Is even more terrifying . . .
Is this new nightmare connected with those long-ago crimes? Emma’s fractured memories may contain the answer. But the deeper Jamie digs, the darker the secrets waiting to be
uncovered—and avenged . . .

Résumé :

Les chuchotements peuvent vous effrayer. . .
A River Glen, dans l'Oregon, des rumeurs courent sur le "Babysitter Stalker". Une victime a été mortellement poignardée. Une deuxième est tombée - ou a été poussée - d'une terrasse sur le toit. La lycéenne Jamie Whelon, qui doit surveiller les jumeaux de Ryerson ce soir, n'est pas inquiète. Elle est plus intéressée par la fête à laquelle elle se rendra plus tard, dès que sa sœur Emma arrivera pour prendre le relais du baby-sitting. Mais rien ne se passe comme prévu. . .
 
Mais la vérité...
Vingt ans après l'attaque vicieuse de cette nuit-là, Emma reste marquée dans son corps et dans son esprit. Jamie, de retour à River Glen après la mort de leur mère, se sent toujours coupable d'avoir échangé sa place ce soir-là. Puis, soudainement, une autre jeune baby-sitter est attaquée. Jamie, qui a elle-même une fille adolescente, craint que quelque chose de bien plus tordu qu'une coïncidence ne se produise.
 
C'est encore plus terrifiant...
Ce nouveau cauchemar est-il lié aux crimes commis il y a longtemps ? Les souvenirs fracturés d'Emma pourraient contenir la réponse. Mais plus Jamie creuse, plus les secrets qui attendent d'être
à découvrir et à venger...

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Kesington books et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

L'histoire se déroule dans l'Oregon à River Glen ou il y a des rumeurs sur le babysitter stalker. Des personnes sont poignardées, d'autres poussées d'une terrasse sur un toit. Quand à Jamie, lycéenne elle ne s'inquiète pas du tout un soir comme les autres elle doit garder des jumeaux et aller à une fête plus tard dans la soirée dès que sa sœur Emma viendra prendre le relais sur la garde. Mais rien ne se déroule comme prévu.

Vingt ans plus tard, Jamie s'en veux toujours de lui avoir laisser la place à Emma ce fameux soir. Quand une autre babysitter est attaquée, Jamie prend peur pour sa fille qui est ado.

J'ai accroché de suite à l'histoire si prenante, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Ce livre m'a tenu en haleine du début à la fin.

My review :

I would like to thank Kesington books and the Netgalley website for allowing me to read this book.

The story takes place in Oregon at River Glen where there are rumors about the stalker babysitter. People are being stabbed, others pushed off a rooftop. As for Jamie, a high school student, she's not worried at all on a night like any other. She's supposed to babysit twins and go to a party later that night when her sister Emma comes to take over the watch. But nothing goes according to plan.

Twenty years later, Jamie still blames herself for leaving Emma in charge that night. When another babysitter is attacked, Jamie becomes afraid for his teenage daughter.

I was immediately hooked on the story which was so gripping, addictive, captivating, full of suspense and twists and turns with very relatable characters. This book kept me on the edge of my seat from beginning to end.

lecture 83 readings
thumb 0 comment
1
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers