Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Another Little Piece by Kate Karyus Quinn

Another Little Piece by Kate Karyus Quinn

Published Mar 28, 2021 Updated Mar 28, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 55 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Another Little Piece by Kate Karyus Quinn

Prix or Price : 5,69€ en numérique, 11,19€ en relié et 9,48€ en broché (419 pages)

  • Éditeur : HarperTeen; Reprint édition (22 avril 2014)

Langue de lecture : Anglais

Note Amazon, Bookpub, Goodreads : 5*

 

A few words about the author :

Kate Karyus Quinn is an avid reader and menthol chapstick addict. She has a BFA in theater and an MFA in film and television production. She lives in Buffalo, NY with her husband, three children, and one giant dog.

Find her online at katekaryusquinn.com

Sign up for her newsletter for exclusive content and giveaways! 
https://tinyurl.com/y9zz4hp6

Quelques mots sur l'auteure :

Kate Karyus Quinn est une lectrice avide et une accro au rouge à lèvres mentholé. Elle est titulaire d'un BFA en théâtre et d'un MFA en production cinématographique et télévisuelle. Elle vit à Buffalo, NY, avec son mari, ses trois enfants et un chien géant.

Retrouvez-la en ligne sur katekaryusquinn.com.

Inscrivez-vous à sa lettre d'information pour recevoir du contenu exclusif et des cadeaux ! https://tinyurl.com/y9zz4hp6

Summary :

On a cool autumn night, Annaliese Rose Gordon stumbled out of the woods and into a high school party. She was screaming. Drenched in blood. Then she vanished.

A year later, Annaliese is found wandering down a road hundreds of miles away. She doesn't know who she is. She doesn't know how she got there. She only knows one thing: She is not the real Annaliese Rose Gordon.

Now Annaliese is haunted by strange visions and broken memories. Memories of a reckless, desperate wish . . . a bloody razor . . . and the faces of other girls who disappeared. Piece by piece, Annaliese's fractured memories come together to reveal a violent, endless cycle that she will never escape—unless she can unlock the twisted secrets of her past.
 

Résumé :

Par une fraîche nuit d'automne, Annaliese Rose Gordon est sortie des bois et a trébuché dans une fête de lycée. Elle criait. Trempée dans le sang. Puis elle a disparu.

Un an plus tard, Annaliese est retrouvée errant sur une route à des centaines de kilomètres de là. Elle ne sait pas qui elle est. Elle ne sait pas comment elle est arrivée là. Elle ne sait qu'une chose : elle n'est pas la vraie Annaliese Rose Gordon.

Annaliese est désormais hantée par d'étranges visions et des souvenirs brisés. Des souvenirs d'un désir insouciant et désespéré... un rasoir ensanglanté... et les visages d'autres filles qui ont disparu. Pièce par pièce, les souvenirs fracturés d'Annaliese s'assemblent pour révéler un cycle violent et sans fin auquel elle ne pourra jamais échapper, à moins qu'elle ne parvienne à percer les secrets tordus de son passé.

Ma chronique :

Depuis le temps que je voulais lire ce livre voilà qui est fait.

L'histoire se déroule par une nuit d'automne où on y retrouve la jeune Annaliese Rose Gordon qui sort des bois, se retrouve trempée de sang à une fête de lycée puis disparait.

Un an plus tard on la retrouve sur le bord d'une route à des kilomètres d'où elle a été aperçue un an avant. Elle ne sais pas qui elle est, ni pourquoi elle est là, ce qu'elle sait juste c'est qu'elle n'est pas Annaliese Rose Gordon.

Elle se trouve hantée par des visions, un rasoir plein de sang, d'autres jeunes filles qui ont disparues. Annaliese va devoir percer les mystères de son passé pour s'en sortir.

J'ai accroché de suite à l'histoire si prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteure si fluide.

My review :

I've been wanting to read this book for so long, and now I have.

The story takes place on an autumn night where we find the young Annaliese Rose Gordon who comes out of the woods, gets soaked in blood at a high school party and then disappears.

A year later she is found on the side of a road miles from where she was seen a year before. She doesn't know who she is or why she's there, what she does know is that she is not Annaliese Rose Gordon.

She finds herself haunted by visions, a razor full of blood, other girls who have disappeared. Annaliese will have to unravel the mysteries of her past to get through it.

I was immediately hooked on the story which is so gripping, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very engaging characters. I love the author's fluid writing style.

lecture 55 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers