Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Charley's Horse by Judith Shaw

Charley's Horse by Judith Shaw

Published Mar 21, 2021 Updated Mar 21, 2021 Culture
time 5 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 93 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Charley's Horse by Judith Shaw

Prix or Price : 4,59€ en numérique (332 pages) et 13,51€ en broché

  • Éditeur : Laughing Dog Press; 2 édition (14 mai 2020)

Langue de lecture : Anglais

Age de lecture : 8 - 18

Niveau scolaire : 4 - 12

Note Amazon, Bookpub, Goodreads & Netgalley : 5*

 

A few words about the author :

A native New Yorker, Judith Shaw married an Aussie and raised two children in Indonesia, Singapore, and the Blue Mountains west of Sydney, Australia. She has a deep love of animals and feels an almost psychic connection with dogs, horses, and, on one striking occasion, a pet python.

She was a solitary child. Her companion, caretaker, and best friend was Gamin, a black standard Poodle known for hating the garbage man and cornering babysitters in the coat closet.

Judith's first horse and the love of her life was a bay Morgan named Tom Thumb. When the family moved back to the States, Tom came too. At nineteen, he was probably the oldest gelding ever to cross the Pacific.

When a riding accident ended her love affair with horses, Judith focused on her other lifelong passion: writing. After decades as an editor and journalist, she began to explore fiction. Charley's Horse is her first novel. Judith lives in Berkshire County, Massachusetts with her husband Ron, and Tilly, her Jack Russell terrorist.

For more of Judith's writing, log on to her website at storiesbyjudith.com

Quelques mots sur l'auteure :

Native de New York, Judith Shaw a épousé un Australien et a élevé deux enfants en Indonésie, à Singapour et dans les Blue Mountains, à l'ouest de Sydney, en Australie. Elle aime profondément les animaux et ressent un lien presque psychique avec les chiens, les chevaux et, à une occasion frappante, un python de compagnie.

C'était une enfant solitaire. Son compagnon, sa gardienne et son meilleur ami était Gamin, un caniche standard noir connu pour détester l'éboueur et coincer les baby-sitters dans le placard à vêtements.

Le premier cheval de Judith, et l'amour de sa vie, était un Morgan bai nommé Tom Thumb. Lorsque la famille est retournée aux États-Unis, Tom est venu aussi. À dix-neuf ans, il était probablement le hongre le plus âgé à avoir traversé le Pacifique.

Lorsqu'un accident d'équitation a mis fin à son histoire d'amour avec les chevaux, Judith s'est concentrée sur son autre passion de toujours : l'écriture. Après des décennies en tant qu'éditrice et journaliste, elle a commencé à explorer la fiction. Charley's Horse est son premier roman. Judith vit à Berkshire County, dans le Massachusetts, avec son mari Ron et Tilly, son terroriste Jack Russell.

Pour découvrir d'autres écrits de Judith, rendez-vous sur son site Web à l'adresse storiesbyjudith.com.

Summary :

Eleven-year-old Charley is crazy about horses. She’s learned everything about them—except how to ride.

Now her world is falling apart. Her parents are splitting up and plan to ship Charley off to a riding camp for the summer. She wants to stay home and fix things, but the lure of her very own horse for the summer is hard to resist. She’ll live with girls who love horses as much as she does, and she’ll finally learn to ride.

It doesn’t turn out that way. From her first day at Secret Lake, Charley feels like an outsider. Her grumpy summer horse won’t look at her, riding lessons are terrifying, and Jane, the camp bully, is out to get her.

How will Charley survive eight weeks of horse camp hell? Friendship with a mysterious black horse is all that makes camp life bearable.

Charley’s Horse is a heartwarming tale of friendship, courage in the face of fear, and the ability to find peace and healing in unexpected places. You don’t have to be a horse-mad girl to love this book. Children of any age will find something to value in Charley’s summer story.
 

Résumé :

Charley, 11 ans, est folle des chevaux. Elle a tout appris sur eux, sauf comment les monter.

Aujourd'hui, son monde s'écroule. Ses parents se séparent et prévoient d'envoyer Charley dans un camp d'équitation pour l'été. Elle veut rester à la maison et réparer les choses, mais il est difficile de résister à l'attrait de son propre cheval pour l'été. Elle vivra avec des filles qui aiment les chevaux autant qu'elle, et elle apprendra enfin à monter.

Mais tout ne se passe pas comme prévu. Dès son premier jour à Secret Lake, Charley se sent comme une étrangère. Son cheval d'été grincheux ne la regarde pas, les leçons d'équitation sont terrifiantes et Jane, la brute du camp, veut l'avoir.

Comment Charley va-t-elle survivre à huit semaines d'enfer dans un camp de chevaux ? L'amitié avec un mystérieux cheval noir est tout ce qui rend la vie au camp supportable.

Charley's Horse est un récit réconfortant sur l'amitié, le courage face à la peur, et la capacité de trouver la paix et la guérison dans des endroits inattendus. Il n'est pas nécessaire d'être une fille folle de chevaux pour aimer ce livre. Les enfants de tout âge trouveront quelque chose à valoriser dans l'histoire estivale de Charley.

 

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Laughing Dog Press et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre qui fut un vrai coup de cœur à lire.

On y retrouve Charley qui à onze ans adore les chevaux et elle rêve de savoir comment les monter. Sauf que ses parents divorcent et ils comptent l'envoyer dans un camp d'équitation pour l'été. Elle qui voulait rester chez elle tout l'été la voilà parti pour ce camps d'été, comment ne pas résister à l'envie d'apprendre à monter à cheval et se faire des copines.

Sauf que tout ne se déroule pas comme prévu dès la première journée à Secret Lake, elle va se sentir comme une étrangère, elle tombe sur un cheval grincheux qui l'ignore, quant aux leçons d'équitation c'est le pire et Jane veux sa peau.

Comment la jeune Charley va t'elle faire pour survivre pendant deux mois dans ce camps?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteure.

My review :

I would like to thank Laughing Dog Press and the Netgalley website for allowing me to read this book which was a real favorite to read.

We find Charley who at eleven years old loves horses and she dreams of knowing how to ride them. Except that her parents are getting divorced and they plan to send her to a riding camp for the summer. She wanted to stay at home all summer, so she went to this summer camp, how could she resist learning how to ride a horse and make friends.

Except that everything doesn't go as planned from the first day at Secret Lake, she will feel like a stranger, she meets a grumpy horse who ignores her, as for the riding lessons it's the worst and Jane wants her skin.

How will young Charley survive for two months in this camp?

A book read in one sitting, I was so hooked on the story that it was so gripping, addictive, captivating, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. I love the author's writing.

lecture 93 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers