Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
La Maison du bord de mer by Larème Debbah

La Maison du bord de mer by Larème Debbah

Published Mar 9, 2021 Updated Mar 9, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 102 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

La Maison du bord de mer by Larème Debbah

Prix or Price : 3,99€ en numérique (203 pages) et 14,90€ en broché

  • Éditeur : Librinova (19 septembre 2019)

Langue de lecture : Français

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Babelio, Goodreads, Librinova & Netgalley : 5*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Larème Debbah est née à Bruxelles en 1972 et vit actuellement dans la campagne tournaisienne.

Pour elle, l’écriture est une échappatoire, un exutoire, une thérapie qui lui donne la force et l’envie de se battre contre la maladie, une sournoise qui pollue son quotidien…

En septembre 2017, elle se lance un challenge, celui de s’auto-éditer. Et c’est ainsi que naîtra
"Une vie après l’autre " en septembre 2017 - Réédition le 13 janvier 2021.
"Et si..." tome 1 en mars 2018
"L'Éveil" tome 2 en novembre 2018
"L'aboutissement" tome 3 en avril 2019
"La maison du bord de mer" en septembre 2019
"Polain" en mars 2020

Et le 28 août, elle sort son premier thriller psychologique "Après la tempête".

Son prochain thriller paraître au printemps 2021.

Pour en savoir plus sur elle et sur son actualité, n'hésitez pas à voyager sur son site
https://www.laremedebbahauteur.com/

A few words about the author :

Larème Debbah was born in Brussels in 1972 and currently lives in the countryside of Tours.

For her, writing is an escape, an outlet, a therapy that gives her the strength and the desire to fight against the disease, a sneaky one that pollutes her daily life ...

In September 2017, it is launching a challenge, that of self-publishing. And this is how it will be born
"One life after another" in September 2017 - Reissued January 13, 2021.
"Et si..." volume 1 in March 2018
"L'Éveil" volume 2 in November 2018
"The culmination" volume 3 in April 2019
"La maison du bord de mer" in September 2019
"Polain" in March 2020

And on August 28th, she released her first psychological thriller "After the storm".

Her next thriller will appear in the spring of 2021.

To know more about her and her news, don't hesitate to travel on her site
https://www.laremedebbahauteur.com/

Résumé :

Deux femmes dont le destin va être bouleversé, par des secrets, des mensonges, des trahisons.
Une disparition incompréhensible.
Une réalité inconcevable.
La vie peut nous paraître belle et sournoise, délicate et destructrice, exceptionnelle et tragique.
Comment rester rationnel face à ces irruptions inattendues qui nous arrachent à nos êtres chers ?
Comment réagir et donner un sens à ce que nous ne pouvons concevoir ?
Comment apprendre à revivre, à sourire lorsque le pire s’abat sur nous ?
Parce que dans le fond, la vie est belle, quoi qu’elle puisse nous réserver.

Summary :

Two women whose destiny is going to be turned upside down, by secrets, lies, betrayals.
An incomprehensible disappearance.
An inconceivable reality.
Life can seem to us beautiful and devious, delicate and destructive, exceptional and tragic.
How can we remain rational in the face of these unexpected irruptions that tear us away from our loved ones?
How do we react and give meaning to what we cannot conceive?
How can we learn to live again, to smile when the worst comes to us?
Because, deep down, life is beautiful, whatever it may hold for us.

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Librinova et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve deux femmes qui vont être bouleversées par le destin, des secrets, des mensonges, des trahisons et surtout une disparition incompréhensible. La vie peut nous être belle et des fois sournoises, délicate et même destructrice. Comment ne pas perdre le moral lorsque des conséquences inattendues surviennent? Comment réapprendre le bonheur après tout ça?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante, prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteure si addictive.

My review :

I would especially like to thank Librinova Editions and the Netgalley website for allowing me to read this book.

It tells the story of two women who will be overwhelmed by fate, secrets, lies, betrayals and above all an incomprehensible disappearance. Life can be beautiful for us and sometimes sneaky, delicate and even destructive. How can we not lose our morale when unexpected consequences occur? How can we relearn happiness after all this?

A book read in one go, so much so that I hooked on the story, so moving, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. I love the author's writing so addictive.

lecture 102 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers