Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
The Valiant (The Valiant #1) by Lesley Livingston

The Valiant (The Valiant #1) by Lesley Livingston

Published Mar 5, 2021 Updated Mar 5, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 86 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

The Valiant (The Valiant #1) by Lesley Livingston

Prix or Price : 5,55€ en numérique et 12,99e en broché (374 pages)

  • Éditeur : Razorbill (14 février 2017)

Langue de lecture : Anglais

Nombres de livres dans la série : 3

Age de lecture : 12 ans et plus

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Bookpub, Goodreads : 5*

 

Summary :

Princess. Captive. Gladiator.

Fallon is the daughter of a proud Celtic king, the sister of the legendary warrior Sorcha, and the sworn enemy of Julius Caesar.

When Fallon was a child, Caesar’s armies invaded her homeland, and her beloved sister was killed in battle.

Now, on the eve of her seventeenth birthday, Fallon is eager to follow in her sister’s footsteps and earn her place in the fearsome Cantii war band. She never gets the chance.

Fallon is captured and sold to an elite training school for female gladiators—owned by none other than Julius Caesar. In a cruel twist of fate, the man who destroyed Fallon’s family might be her only hope of survival.

Now Fallon must overcome vicious rivalries and deadly fights—in and out of the arena. And perhaps the most dangerous threat of all: her forbidden yet irresistible feelings for Cai, a young Roman soldier.
 

Résumé :

Princesse. Captive. Gladiatrice.

Fallon est la fille d'un fier roi celte, la sœur de la légendaire guerrière Sorcha, et l'ennemie jurée de Jules César.

Lorsque Fallon était enfant, les armées de César ont envahi sa patrie, et sa sœur bien-aimée a été tuée au combat.

Aujourd'hui, à la veille de son dix-septième anniversaire, Fallon est impatiente de suivre les traces de sa sœur et de gagner sa place dans la redoutable bande de guerre des Cantii. Elle n'en aura jamais l'occasion.

Fallon est capturée et vendue à une école d'entraînement d'élite pour gladiatrices, appartenant à nul autre que Jules César. Dans un cruel revirement du destin, l'homme qui a détruit la famille de Fallon pourrait être son seul espoir de survie.

Aujourd'hui, Fallon doit surmonter de violentes rivalités et des combats meurtriers, dans et hors de l'arène. Et peut-être la menace la plus dangereuse de toutes : ses sentiments interdits mais irrésistibles pour Cai, un jeune soldat romain.

Ma chronique :

Depuis le temps que je voulais lire ce livre, voilà qui est fait.

On y retrouve Fallon , fille de roi celte et la sœur de Sorcha une légendaire guerrière et ennemie jurée de Jules César. Lorsqu'elle était enfant Fallon a perdue sa sœur au combat a cause des armées de César.

De nos  jours la veille de son dix-septième anniversaire, Elle est impatiente de suivre les traces de sa sœur en gagnant sa place chez les Cantii. Mais elle n'y arrivera pas, elle va être capturée et vendue à une école d'entrainement d'élite pour gladiateurs. Et cette école appartient juste à Jules César. Et il se pourrait que cet homme soit justement son seul et unique moyen de survie.

Un livre lu quasi d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants. Hâte de lire la suite.

My review :

Since I've been wanting to read this book for so long, it's done.

We find Fallon, daughter of a Celtic king and the sister of Sorcha, a legendary warrior and sworn enemy of Julius Caesar. When she was a child Fallon lost her sister in battle because of Caesar's armies.

Now, on the eve of her seventeenth birthday, she is eager to follow in her sister's footsteps and earn her place among the Cantii. But she won't make it, she will be captured and sold to an elite gladiator training school. And this school just belongs to Julius Caesar. And it could be that this man is just his one and only means of survival.

A book read almost in one go, so much so that I hooked myself to the story, which is so gripping, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with endearing characters. Can't wait to read the complete series.

lecture 86 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
COME IN ! 
COME IN ! 

  Light each day enters, and political stage is coming to be clearer : no Deep State, a fantasy

Cecile Voisset
3 min

donate You can support your favorite writers