Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
L'Archipel des larmes (Flickorna och mörkret #4) by Camilla Grebe

L'Archipel des larmes (Flickorna och mörkret #4) by Camilla Grebe

Published Feb 28, 2021 Updated Feb 28, 2021 Culture
time 2 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 107 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

L'Archipel des larmes (Flickorna och mörkret #4) by Camilla Grebe

Prix or Price : 8,99€ en numérique (457 pages); 21,90€ en broché et 8,70€ en poche

  • Éditeur : Calmann-Lévy (26 février 2020)

Langue de lecture : Français

Traduit par : Anna Postel

Nombres de livres dans la série : le 4ème

Note Booknode : Liste d'or

Note Amazon, Babelio, Goodreads France Loisirs, Netgalley & Goodreads : 4*

 

Résumé :

TROP DE LARMES ONT COULÉ
SUR L’ARCHIPEL DE STOCKHOLM


Une nuit de février 1944, à Stockholm, une mère de famille est retrouvée morte chez elle, clouée au sol. Trente ans plus tard, plusieurs femmes subissent exactement le même sort.
Dans les années 80, le meurtrier récidive mais ce n’est qu’aujourd’hui que des indices refont surface.
Britt-Marie, Hanne, Malin…
À chaque époque, une femme flic se démène pour enquêter, mais les conséquences de cette traque pourraient s’avérer dévastatrices.

L’Archipel des larmes, magistralement construit, nous fait traverser les décennies suédoises en compagnie de femmes hors du commun, avides de justice, et déterminées à arrêter ce monstre.
 

Summary :

TOO MANY TEARS HAVE FLOWED
ON THE ARCHIPELAGO OF STOCKHOLM

One night in February 1944, in Stockholm, a mother was found dead at home, nailed to the floor. Thirty years later, several women suffered exactly the same fate.
In the 1980s, the murderer re-offended, but it is only today that clues have resurfaced.
Britt-Marie, Hanne, Malin...
In every era, a female cop struggles to investigate, but the consequences of this hunt could be devastating.

The Archipelago of Tears, masterfully constructed, takes us through the Swedish decades in the company of extraordinary women, eager for justice and determined to stop this monster.

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Calmann-Levy et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

L'histoire se déroule à Stockholm où trop de larmes coulent.

AU mois de février 1944, une mère de famille est retrouvée morte clouée au sol. Trente ans plus tard d'autres femmes subissent le même sort. Le tueur récidive mais ce n'est que maintenant que d'autres indices se dévoilent. A chaque époque une inspectrice enquête mais les conséquences pourraient être ravageuses.

Un livre lu en quasi une traite tellement j'ai trouvé l'histoire prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants.

My review :

I would like to thank Calmann-Levy Editions and the Netgalley website for allowing me to read this book.

The story takes place in Stockholm where too many tears are flowing.

In February 1944, a mother was found nailed to the floor. Thirty years later other women suffer the same fate. The killer reoffends but it is only now that other clues are revealed. Each time an inspector investigates but the consequences could be devastating.

A book read in almost a single reading, so much so that I found the story gripping, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very endearing characters.

lecture 107 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers