Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
La Vie sur mesure by Marius Gabriel

La Vie sur mesure by Marius Gabriel

Published Feb 10, 2021 Updated Feb 10, 2021 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 78 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

La Vie sur mesure by Marius Gabriel

Prix or Price : 2,49€ en numérique (395 pages) et 9,99€ en broché

  • Éditeur : Amazon Crossing (28 avril 2020)

Langue de lecture : Français

Traduit par : Laure Valentin

Nombres de livres dans la série : One shot

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Babelio, Goodreads & Netgalley : 5*

 

Quelques mots sur l'auteur :

D’après le magazine Cosmopolitan, avec Marius Gabriel, vous risquez de « vous passionner pour votre lecture au point de laisser brûler le dîner » ! Il débute en tant qu’auteur à l’université de Newcastle où, pour financer son doctorat, il écrit trente-trois romans d’amour sulfureux sous pseudonyme. Depuis, Marcus Gabriel a écrit plusieurs romans historiques, dont les succès The Seventh Moon, The Original Sin, et la série des Sœurs Redcliffe : Wish Me Luck As You Wave Me Goodbye et Take Me To Your Heart Again. Né en Afrique du Sud, il a vécu et travaillé dans de nombreux pays. Désormais, il partage son temps entre Londres et Le Caire. Il a trois enfants, qui sont aujourd’hui adultes.

A few words about the author :

According to Cosmopolitan magazine, with Marius Gabriel, you might "get so passionate about your reading that you'll let dinner burn! He began as an author at the University of Newcastle where, to finance his doctorate, he wrote thirty-three sulfurous romance novels under a pseudonym. Since then, Marcus Gabriel has written several historical novels, including the hits The Seventh Moon, The Original Sin, and the Redcliffe Sisters series: Wish Me Luck As You Wave Me Goodbye and Take Me To Your Heart Again. Born in South Africa, he has lived and worked in many countries. He now divides his time between London and Cairo. He has three children, who are now adults.

Résumé :

La jeune mariée Copper Reilly arrive à Paris en 1944, peu après la Libération. Tandis que la ville est en fête, elle se sent prisonnière de son mariage malheureux. Quand son époux commet l’infidélité de trop, Copper demande la séparation.

Désormais seule, elle se lie d’amitié avec un étrange couturier rencontré dans l’arrière-boutique d’une maison de haute couture sur le déclin. Sa nature timide contraste avec le génie audacieux de ses créations. Il s’appelle Christian Dior. Copper devient sa muse et, convaincue de son talent, met tout en œuvre pour l’aider à lancer sa marque.

Elle se retrouve plongée dans l’éblouissant milieu de la mode parisien et armée de son appareil photo et de sa machine à écrire, s’y fait une place en tant que journaliste. Alors qu'elle s'interroge sur ses aspirations profondes, son cœur balance entre deux prétendants bien différents… Dans une ville en pleine reconstruction, Copper saura-t-elle se créer une vie sur mesure ?

Summary :

The young bride Copper Reilly arrived in Paris in 1944, shortly after the Liberation. While the city is celebrating, she feels trapped by her unhappy marriage. When her husband commits one infidelity too many, Copper asks for a separation.

Now alone, she befriends a strange couturier she meets in the back room of a declining haute couture house. Her shy nature contrasts with the audacious genius of her creations. His name is Christian Dior. Copper becomes his muse and, convinced of his talent, does everything possible to help him launch his brand.

She finds herself immersed in the dazzling world of Parisian fashion and, armed with her camera and typewriter, makes a place for herself as a journalist. As she wonders about her deepest aspirations, her heart swings between two very different suitors... In a city in the midst of reconstruction, will Copper be able to create a tailor-made life for herself?

 

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Amazon Crossing et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

L'histoire se déroule à Paris en 1944 où Copper Reilly tout juste mariée y arrive et la ville étant en fête, elle se sent piégée dans son mariage malheureux jusqu'au jour où son mari est infidèle elle demande le divorce.

Dorénavant seule elle va se lier d'amitié avec un couturier : Christian Dior. Elle est convaincue de son talent et étant sa muse elle va tout faire pour l'aider à se faire un nom.

Elle va se retrouvée dans le milieu de la mode parisienne et avec son appareil photo et sa machine à écrire elle va devenir journaliste. Copper va t'elle réussir à se créer une vie sur mesure?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants.

My review :

I would like to thank Amazon Crossing editions and Netgalley website for allowing me to read this book.

The story takes place in Paris in 1944 when newly married Copper Reilly arrives there and the city is in celebration and she feels trapped in her unhappy marriage until the day her husband is unfaithful and she files for divorce.

From now on she will befriend a fashion designer: Christian Dior. She is convinced of his talent and being his muse she will do everything to help him make a name for himself.

She will find herself in the Parisian fashion world and with her camera and typewriter she will become a journalist. Is Copper going to succeed in creating a tailor-made life for herself?

A book read in one go, so much so that I'm hooked on the story which is so compelling, addictive, captivating, full of suspense and twists and turns with endearing characters.

lecture 78 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
COME IN ! 
COME IN ! 

  Light each day enters, and political stage is coming to be clearer : no Deep State, a fantasy

Cecile Voisset
3 min

donate You can support your favorite writers