Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Bouche cousue by Maelle Poe

Bouche cousue by Maelle Poe

Published Feb 10, 2021 Updated Feb 10, 2021 Culture
time 2 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 175 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Bouche cousue by Maelle Poe

Prix or Price : 4,99€ en numérique (415 pages) et 20€ en broché

  • Éditeur : Hachette Lab (7 février 2020)

Langue de lecture : Français

Age de lecture : 15 ans et plus

Nombres de livres dans la série : One shot

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Babelio, Goodreads & Netgalley : 5*

 

Résumé :

Là d'où je viens, les filles sont arrachées à leur famille le jour de leur dix ans pour les préparer à leur futur métier.
Comme pour chacune d’entre elles, on a choisi mon destin à ma place. Dans quelques heures, je deviendrai la confidente de la famille royale. Et dans ce monde où l'écriture est bannie et où les ragots se propagent telle une épidémie, je suis le réceptacle à secrets idéal. Car je suis muette.
Du moins c'est ce qu'ils pensent tous…
 

Summary :

Where I come from, girls are taken away from their families on their tenth birthday to prepare them for their future profession.
As for each one of them, my destiny was chosen for me. In a few hours, I will become the confidante of the royal family. And in this world where writing is banned and gossip spreads like an epidemic, I am the ideal receptacle for secrets. For I am mute.
At least that's what they all think...

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Hachette Lab et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre qui fut un réel coup de cœur à lire. J'adore la couverture de ce livre, ce qui m'a attirer à lire ce livre.

On y retrouve Sofia qui là d'où elle vient à été arrachée à sa famille dès son plus jeune âge. On choisis son destin à sa place. Et d'ici quelques temps elle va être la confidente de la famille royale, elle est et devra rester muette coute que coute. C'est ce que tout le monde pense....

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements, prenante avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteure, hâte de découvrir d'autres de ses livres.

My review :

I particularly want to thank Hachette Lab and the Netgalley website for allowing me to read this book which was a real favorite to read. I love the cover of this book, which attracted me to read this book.

It features Sofia who, where she comes from, was torn away from her family at an early age. Her destiny is chosen in her place. And in a little while she will be the confidante of the royal family, she is and will have to remain mute whatever the cost. That's what everyone thinks....

A book read in one go, so much so that I have hung on to the story, which is so moving in certain passages, addictive, captivating, full of suspense and twists, gripping with very endearing characters. I love the author's writing, and look forward to discovering more of her books.

lecture 175 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers