Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Faute grave by Lucie Whitehouse

Faute grave by Lucie Whitehouse

Published Jan 28, 2021 Updated Jan 28, 2021 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 90 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Faute grave by Lucie Whitehouse

Prix or Price : 14,99€ en numérique, 21,00€ en broché (368 pages) et 8,40€ en poche

  • Éditeur : Presses de la Cité (16 janvier 2020)

Langue de lecture : Français

Traduit par : Marie Chabin

Nombres de livres dans la série : one shot

Note Booknode : Liste d'or

Note Amazon, Babelio, Goodreads & Netgalley : 4*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Lucie Whitehouse est née en 1975 et a grandi en Angleterre. Elle vit aujourd'hui à Brooklyn et a déjà plusieurs romans à son actif. Faute grave, le dernier en date, est son premier livre publié en France.

A few words about the author :

Lucie Whitehouse was born in 1975 and grew up in England. She now lives in Brooklyn and has several novels to her credit. Faute grave, the most recent one, is her first book published in France.

Résumé :

À qui faire confiance quand votre monde part en fumée ?

L'inspectrice Robin Lyons doit rentrer au bercail, contrainte et forcée.
Mise à pied pour faute grave après avoir remis en liberté un suspect contre les ordres de sa hiérarchie, cet espoir de Scotland Yard n'a pas d'autres choix que de retourner vivre chez ses parents, à Birmingham, une ville sinistrée qu'elle croyait pourtant avoir quittée à jamais. Pour éviter de subir les remontrances de sa mère, elle accepte bientôt d'aider Maggie, une détective privée qui traque les arnaques à l'assurance.
Seule Corinna, son amie de toujours, semble ravie de revoir Robin. Mais quand elle est retrouvée morte dans les décombres de sa maison ravagée par un incendie criminel et que son mari, Josh, devient le principal suspect, l'inspectrice ne peut rester les bras croisés. Sans se soucier des conséquences, elle se lance dans une enquête non officielle et se heurte alors au chef de la police locale, son amour de jeunesse...

Jusqu'à quel point connaît-on vraiment ceux que l'on aime ? Entre escrocs à la petite semaine, entreprises en faillite et réseaux mafieux, l'auteure nous entraîne, au côté de son anti-héroïne tête brûlée, dans une intrigue ultraréaliste au dénouement brutal.

Summary :

Who can you trust when your world goes up in smoke?

Inspector Robin Lyons must return home, forced and coerced.
Dismissed for serious misconduct after releasing a suspect against the orders of her superiors, this hope of Scotland Yard has no choice but to return to live with her parents in Birmingham, a disaster-stricken city she thought she had left forever. To avoid being reprimanded by her mother, she soon agrees to help Maggie, a private detective who tracks down insurance scams.
Only Corinna, her lifelong friend, seems delighted to see Robin again. But when she is found dead in the rubble of her arson-ravaged home and her husband, Josh, becomes the prime suspect, the detective can't sit back. Without worrying about the consequences, she embarks on an unofficial investigation and comes up against the local police chief, her childhood sweetheart...

How well do we really know our loved ones? Between small-time crooks, bankrupt companies and mafia networks, the author leads us, alongside her hotheaded anti-heroine, into an ultra-realistic plot with a brutal outcome.

Ma chronique :

Je tiens à remercier le site Netgalley et les éditions Presses de la Cité de m'avoir permis de lire ce livre.

En lisant ce livre on se demande envers qui avoir confiance quand tout bascule?

On y retrouve Robin Lyons qui doit rentrer chez elle suite à une mise à pieds pour faute grave. Elle à remis en liberté un suspect contre les ordres de sa hiérarchie.

Quant à Yard elle va devoir retourner chez ses parents à Birmingham et pour éviter les remontrances de sa mère elle va aider une détective Maggie qui fait la chasse aux arnaques d'assurances.

Corinna son amie de toujours est ravie de la revoir jusqu'au jour où elle meurt dans l'incendie de sa maison son mari étant suspecté, Robin ne peut pas s'empêcher d'enquêter sur du non officiel et va se retrouver dans les pâtes de son amour de jeunesse un policier local.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants.

My review :

I would like to thank the Netgalley website and the Presses de la Cité publishing house for allowing me to read this book.

Reading this book makes you wonder who to trust when everything changes?

We find Robin Lyons who has to go home after being laid off for serious misconduct. She released a suspect against the orders of her hierarchy.

As for Yard, she will have to go back to her parents' home in Birmingham and to avoid her mother's reprimands, she will help a detective Maggie who is chasing insurance scams.

Corinna, her lifelong friend, is thrilled to see her again until the day she dies in the fire at her house, her husband being under suspicion. Robin can't help but investigate the unofficial and will end up in the pasta of her childhood sweetheart, a local policeman.

A book read in one go, so much so that I hooked into the story, which is so gripping, addictive, captivating, full of suspense and twists and turns with endearing characters.

lecture 90 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers