Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
 Une pluie de framboises par Martie Glutton

 Une pluie de framboises par Martie Glutton

Published Jan 28, 2021 Updated Jan 28, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 67 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

 Une pluie de framboises par Martie Glutton

Prix or Price : 4,99€ en numérique (186 pages) et 15,90€ en broché

  • Éditeur : Éditions Plumes de Marmotte (9 mars 2020)

Langue de lecture : français

Nombres de livres dans la série : one shot

Note Booknode : Liste d'or

Note Amazon, Babelio, Goodreads & Netgalley : 4*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Martie Glutton est né en 1992 et est originaire de l'Aube. L'envie d'écrire lui est apparue un soir entre Noël et le Nouvel An, il y a quelques années maintenant. Le goût d'inventer des histoires ne le quitte désormais plus. Aimant se laisser guider par ses personnages, Martie Glutton entraîne les lecteurs dans une intrigue palpitante où le suspense règne.

A few words about the author :

Martie Glutton was born in 1992 and is originally from Aube. The desire to write appeared to him one evening between Christmas and New Year's Eve, a few years ago now. The desire to invent stories has never left him. Loving to be guided by his characters, Martie Glutton takes readers into a thrilling plot where suspense reigns.

Résumé :

Manon rencontre William lors de la rentrée de la première année de master. Lui et le restant de la promotion – surnommé les Autres – se connaissent depuis la licence. William est lunaire dans son comportement ainsi que ses pensées et seule Manon semble apprécier cela. Alors qu’ils participent à une soirée, un Autre s’en prend à William, éveillant la curiosité de la jeune femme. Elle comprend qu’un lourd passé enveloppe cette promo. Mais a-t-elle raison de vouloir découvrir la vérité ? Car lorsque les masques tombent, il est peut-être déjà trop tard …

Summary :

Manon meets William at the beginning of the first year of the master's program. He and the rest of the class - nicknamed the Others - have known each other since the bachelor's degree. William is moody in his behavior and thoughts and only Manon seems to appreciate this. While they are attending a party, an Other attacks William, arousing the young woman's curiosity. She understands that there is a heavy past behind this promotion. But is she right to want to find out the truth? Because when the masks fall off, it may already be too late ...

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Plumes de Marmotte et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve Manon qui en première année de Master rencontre William qui avec le reste du groupe est prénommé les autres se connaissant depuis la licence. William à un comportement lunaire et seule Manon apprécie cela. Lors d'une soirée un autre s'en prend à William, ce qui éveille la curiosité de Manon. Elle va se rendre compte que la promo à un lourd passé. Mais va t'elle pouvoir supporter de découvrir la vérité? Car si la vérité éclate au grand jour il pourrait déjà être trop tard.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants.

My review :

I would like to thank the publisher Plumes de Marmotte and the Netgalley website for allowing me to read this book.

You can find Manon who, in her first year of Master, meets William who, with the rest of the group, is named the others who know each other since the bachelor's degree. William has a lunar behavior and only Manon appreciates that. During an evening another one attacks William, which arouses Manon's curiosity. She will realize that the promotion has a heavy past. But will she be able to bear to discover the truth? Because if the truth comes out, it might already be too late.

A book read in one go, so much so that I have hooked myself to the story, which is so gripping, addictive, captivating, full of suspense and twists and turns with endearing characters.

lecture 67 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
COME IN ! 
COME IN ! 

  Light each day enters, and political stage is coming to be clearer : no Deep State, a fantasy

Cecile Voisset
3 min

donate You can support your favorite writers