Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
La couleur du miel by Delphine Maarek

La couleur du miel by Delphine Maarek

Published Jan 19, 2021 Updated Jan 19, 2021 Culture
time 2 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 136 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

La couleur du miel by Delphine Maarek

Prix or Price : 7,99€ en numérique (171 pages) et 17€ en broché

  • Éditeur : Hachette Lab (6 décembre 2019)

Langue de lecture : Français

Niveau de lecture : 18 ans et plus

Nombres de livres dans la série : one shot

Note Booknode : Liste d'or

Note Amazon, Babelio, Goodreads : 4*

 

Résumé :

Alice et sa mère ne se sont pas parlé depuis des années. Pourtant, un jour, Alice écrit un mail à celle qui l’a mise au monde. Une lettre envoyée comme on jette une bouteille à la mer. Une lettre pour renouer des liens, comprendre le passé, parler du présent, évoquer le futur.
Au fil des réponses, des mois, les deux femmes se dévoilent, se réapprivoisent, se retrouvent. Et en même temps, petit à petit, grandit un nouvel être. L’enfant dont Alice a toujours rêvé…

Summary :

Alice and her mother haven't spoken to each other in years. Yet, one day Alice writes an email to the woman who gave birth to her. A letter sent like throwing a bottle into the sea. A letter to reconnect, to understand the past, to talk about the present, to evoke the future.
Over the course of the answers, months, the two women reveal themselves, reappropriate themselves, find each other again. And at the same time, little by little, a new being grows up. The child that Alice has always dreamed of...

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions HLAB et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve Alice et sa mère qui font des échanges par lettres. Elles ne se sont pas vues ni parlé depuis pas mal d'années. Jusqu'au jour où Alice envoies un courriel à sa mère pour tenter de renouer des liens, comprendre ce qu'il s'est passé des années auparavant, parler des jours qui passent et parler bien sur du futur. Au fil des lettres les deux femmes commencent à se retrouver et pendant ce temps là Alice évoque sa grossesse.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Au fil des échanges de lettres entre la mère et la fille on sent qu'elles veulent renouer des liens entre elles, faire comme si elles ne s'étaient jamais quittées.

My review :

I would like to thank HLAB and Netgalley for allowing me to read this book.

It includes Alice and her mother who exchange letters. They haven't seen or spoken to each other for many years. Until the day Alice sends an email to her mother to try to reconnect, to understand what happened years ago, to talk about the days that are passing and of course to talk about the future. As the letters go by, the two women begin to find each other again and during this time Alice talks about her pregnancy.

A book read in one go, so much so that I hooked on to the story, so moving at certain passages, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. In the course of the exchanges of letters between the mother and daughter, you can feel that they want to reconnect with each other, to act as if they had never left each other.

lecture 136 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers