Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Her Secret Past (Detective Jessie Blake #3) by Kerry Watts

Her Secret Past (Detective Jessie Blake #3) by Kerry Watts

Published Jan 8, 2021 Updated Jan 8, 2021 Culture
time 6 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 94 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Her Secret Past (Detective Jessie Blake #3) by Kerry Watts

Prix or Price : 3,99€ en numérique (325 pages) et 10,54€ en broché

  • Éditeur : Bookouture (22 janvier 2020)

Langue de lecture : Anglais

Nombre de livre dans la série : 3

Note Amazon, Bookpub, Goodreads & Netgalley : 4*

 

A few words about the author :

Kerry Watts was born and grew up in a small town in the East of Scotland where she still lives today. She is always writing and carries a little notebook and pen with her wherever she goes because at her age ideas need to be captured before they disappear.
Kerry specialises in crime fiction because she enjoys pushing the boundaries of what it is to be human. The nature versus nurture debate fascinates her. She loves to put her characters in impossible situations just to see what happens. Her experience as a psychiatric nurse heavily influences her writing. She also wants to create characters that people can relate to who might be facing the same struggles as anyone else.
Authors who inspire her are anyone capable of creating a character who lives inside her head long after she has closed the book. Her favourite fictional character's are Dexter Morgan, created by Jeff Lindsay as well as Hannibal Lechter created by Thomas Harris. She doesn't have a favourite genre as a reader. Kerry will read anything. Written by anyone. If the blurb has a good feel about it she's hooked.
When she's not writing she loves to spend time following her other passions - dogs, particularly rescue mutts and horse racing. The sight of a thoroughbred race horse at full stretch has been known to move her to tears, not just lump in the throat stuff but full on blubbing. And for that she is unashamed. One day she's going to buy a racehorse filly and call her Into Darkness.
She also had a small role in a film called The Rocket Post but decided acting wasn't for her. She would rather create a character than play one.

Quelques mots sur l'auteure :

Kerry Watts est née et a grandi dans une petite ville de l'est de l'Écosse où elle vit encore aujourd'hui. Elle est toujours en train d'écrire et emporte avec elle un petit carnet et un stylo partout où elle va car à son âge, les idées doivent être capturées avant de disparaître.
Kerry se spécialise dans le roman policier parce qu'elle aime repousser les limites de ce que c'est que d'être humain. Le débat entre la nature et l'éducation la fascine. Elle aime mettre ses personnages dans des situations impossibles juste pour voir ce qui se passe. Son expérience d'infirmière psychiatrique influence fortement son écriture. Elle veut aussi créer des personnages auxquels les gens peuvent s'identifier et qui pourraient être confrontés aux mêmes difficultés que n'importe qui d'autre.
Les auteurs qui l'inspirent sont tous ceux qui sont capables de créer un personnage qui vit dans sa tête longtemps après qu'elle ait fermé le livre. Ses personnages de fiction préférés sont Dexter Morgan, créé par Jeff Lindsay, ainsi qu'Hannibal Lechter, créé par Thomas Harris. Elle n'a pas de genre préféré en tant que lectrice. Kerry lira n'importe quoi. Ecrit par n'importe qui. Si le texte a un bon feeling, elle est accrochée.
Quand elle n'écrit pas, elle aime passer du temps à suivre ses autres passions - les chiens, en particulier les chiens de sauvetage et les courses de chevaux. La vue d'un cheval de course pur-sang en pleine course est connue pour la faire pleurer, non seulement à cause de la bosse dans la gorge, mais aussi parce qu'elle est pleine de larmes. Et pour cela, elle n'a pas honte. Un jour, elle va acheter une pouliche de course et l'appeler Into Darkness.
Elle a également eu un petit rôle dans un film intitulé The Rocket Post, mais elle a décidé que le métier d'actrice n'était pas pour elle. Elle préfère créer un personnage plutôt que d'en jouer un.

Summary :

Jean Angus pours the last of the lukewarm tea into her chipped cup, shivering as she looks outside into the dark night. Her eyes are drawn to a slow movement not far from her cosy farmhouse. She’s not expecting visitors. And as the back door opens with a bang, she doesn’t even have time to shout for help.

On a dark winter night, the bodies of Malcolm and Jean Angus lie cold and still in a pool of blood in their kitchen. Detective Jessie Blake is called in to find out what happened to the reclusive pair.

Searching the couple’s property, Jessie learns about a vicious dispute with a nearby landowner, Rachel Ferguson, and when Jessie looks into Rachel further, she doesn’t expect what comes up. Rachel isn’t the person everyone thinks she is and a previous murder conviction just made her Jessie’s prime suspect.

The small Perthshire town begins to gossip about the double murder and Jessie’s own past comes back to haunt her when her abusive ex-husband begins to interfere in her new life. As the town starts a witch hunt against Rachel, Jessie is under pressure to find out what really happened in the farmhouse that night. Because if it isn’t Rachel, then who is the murderer living among them, waiting to kill again?

Résumé :

Jean Angus verse le dernier thé tiède dans sa tasse ébréchée, en frissonnant lorsqu'elle regarde dehors dans la nuit noire. Ses yeux sont attirés par un lent mouvement, non loin de sa confortable ferme. Elle n'attend pas de visiteurs. Et comme la porte de derrière s'ouvre avec fracas, elle n'a même pas le temps de crier à l'aide.

Par une sombre nuit d'hiver, les corps de Malcolm et de Jean Angus gisent dans leur cuisine, froids et immobiles, dans une mare de sang. L'inspecteur Jessie Blake est appelé pour découvrir ce qui est arrivé au couple reclus.

En fouillant la propriété du couple, Jessie apprend qu'il y a eu une violente dispute avec une propriétaire terrienne voisine, Rachel Ferguson, et lorsque Jessie se penche sur Rachel, elle ne s'attend pas à ce qu'elle en ressorte. Rachel n'est pas la personne que tout le monde pense que sa condamnation pour meurtre a fait d'elle le principal suspect de Jessie.

La petite ville du Perthshire se met à bavarder sur le double meurtre et le passé de Jessie revient la hanter lorsque son ex-mari violent commence à s'immiscer dans sa nouvelle vie. Alors que la ville entame une chasse aux sorcières contre Rachel, Jessie est sous pression pour découvrir ce qui s'est réellement passé dans la ferme cette nuit-là. Car si ce n'est pas Rachel, alors qui est le meurtrier qui vit parmi eux, attendant de tuer à nouveau ?

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Bookouture et le site Netgalley pour m'avoir permis de lire ce livre qui est le troisième livre de la série : "Détective Jessie Black".

Quand Jean un soir de nuit noire, se verse du thé dans sa tasse, entend du bruit au dehors de chez elle, n'attendant pas de monde elle est surprise sa porte va s'ouvrir avec un tel choc qu'elle n'aura pas le temps de crier à l'aide.

Lors d'une nuit d'hiver les corps de Jean et Malcom vont être retrouvés baignant dans leur sang. Jessie Blake va enquêter pour savoir ce qu'il c'est réellement passé. Une fois la propriété fouillée elle va s'apercevoir que le couple aurait eu une altercation avec une fermière des environs. Ayant été condamné pour meurtre c'est la suspecte idéale. Dans la petite ville, le double meurtre fais parlé de lui, quant à Jessie son passé la hante, son ex mari l'a retrouvée. Jessie va tout faire pour savoir ce qu'il c'est passé cette fameuse nuit. Si ce n'est pas Rachel qui est ce?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants. Hâte de lire les deux premiers livres de la série.

My review :

I particularly want to thank the Bookouture editions and the Netgalley website for allowing me to read this book which is the third book in the series: "Detective Jessie Black".

When John, one evening of dark night, pours tea in her cup, hears a noise outside her house, not expecting anyone, she is surprised her door will open with such a shock that she will not have time to cry for help.

During a winter night, the bodies of Jean and Malcolm will be found bathed in their blood. Jessie Blake will investigate to find out what really happened. Once the property is searched, she will discover that the couple had an altercation with a local farmer. Having been convicted of murder, she is the ideal suspect. In the small town, the double murder is the talk of the town, as for Jessie, her past haunts her, her ex-husband has found her. Jessie will do everything to find out what happened that night. If it's not Rachel, who is it?

A book read in one go, so much so that I have hung on to the story, so moving at certain passages, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with endearing characters. Can't wait to read the first two books of the series.

lecture 94 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers