Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Abigaël (Messagère des anges #5) by Marie-Bernadette Dupuy

Abigaël (Messagère des anges #5) by Marie-Bernadette Dupuy

Published Jan 4, 2021 Updated Jan 4, 2021 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 151 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Abigaël (Messagère des anges #5) by Marie-Bernadette Dupuy

Prix or Price : 8,99€ en numérique, 23,90€ en relié (573 pages) et 8,90€ en poche

  • Éditeur : France Loisirs (1 septembre 2018)

Langue de lecture : Français

Nombre de livres dans la série : 6

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Babelio, France Loisirs & Goodreads :  5*

 

Résumé :

Ses dons percent tous les secrets, même les plus sombres, mais lui ouvriront-ils celui de ses origines ?

Deux jours avant la Noël 1944, à Angoulême, la jolie et intrépide Abigaël croise le regard d’Adrien, ce jeune maquisard qui fut aussi son grand amour et qu’elle croyait mort à Paris. Entre les anciens amants, les retrouvailles sont intenses, bouleversantes. Mais voilà, Abigaël est maintenant mariée à un autre. Après une scène d’une rare violence avec son époux Maxence, elle prend la décision ferme de divorcer et de retourner auprès d’Adrien. Cependant avant de vivre son bonheur pleinement, la jeune femme devra affronter de nouvelles épreuves.

En effet, rendu fou de jalousie et de fureur, Maxence ne se résout pas à renoncer à son épouse adorée. Il est prêt aux pires extrémités. À ses difficultés matrimoniales qui menacent désormais aussi l’intégrité de sa famille, Abigaël, la Messagère des anges, doit ajouter l’angoisse suscitée par une rencontre inquiétante sur laquelle pèse l’ombre de l’au-delà et qui bientôt la harcèle.

Tandis que le Moulin du Loup semble prêt à renaître de ses cendres et la guerre de s’achever enfin, Abigaël parviendra-t-elle à déjouer les tours du destin et à renouer avec la félicité qui régna un temps sur la vallée ?

Summary :

His gifts pierce all the secrets, even the darkest ones, but will they open the secret of his origins?

Two days before Christmas 1944, in Angoulême, the pretty and intrepid Abigaël meets the eyes of Adrien, the young maquisard who was also her great love and whom she thought had died in Paris. Between the former lovers, the reunion is intense and moving. But now Abigaël is married to another. After a scene of rare violence with her husband Maxence, she makes the firm decision to divorce and return to Adrien. However, before living her happiness to the fullest, the young woman will have to face new trials.

Indeed, driven mad with jealousy and fury, Maxence is not resolved to give up his beloved wife. He is ready to the worst extremes. To his marital difficulties, which now also threaten the integrity of his family, Abigaël, the Messenger of the Angels, must add the anguish caused by a disturbing meeting on which the shadow of the beyond weighs and which soon harasses her.

While the Moulin du Loup seems ready to rise from its ashes and the war to finally end, will Abigaël manage to thwart the tricks of fate and to renew the bliss that once reigned over the valley?

Ma chronique :

Depuis le temps que je voulais lire ce livre voilà qui est fait, j'adore la plume de l'auteure, pour ça que j'achète tous ses livres.

On y retrouve la jolie Abigaël qui à des dons qui percent ses secrets même les plus sombres mais va t'elle en apprendre un peu plus sur ses origines.

Deux jours avant Noël Abigaël va avoir un choc, elle va croiser Adrien son amoureux qu'elle croyait mort.  Leurs retrouvailles vont être intenses, voire bouleversantes, mais voilà Abigaël est mariée avec Maxence mais suite à une dispute d'une violence rare, elle décide de divorcer et de se remettre avec Adrien. Et elle va devoir affronter pas mal de choses. Quant à Maxence in ne voit pas le divorce sous cet œil. Le Moulin du Loup commence à renaitre de ses cendres et Abigaël arrivera t'elle à déjouer les cartes du destin?

J'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Hâte de terminer la série.

My review :

I've been wanting to read this book for a long time now, I love the author's pen, that's why I buy all her books.

We find the pretty Abigaël who has gifts that pierce through her secrets, even the darkest ones, but will she learn a little more about her origins.

Two days before Christmas Abigaël will have a shock, she will meet Adrien, her lover she thought was dead.  Their reunion is going to be intense, even upsetting, but Abigaël is married to Maxence but following a dispute of a rare violence, she decides to divorce and to get back together with Adrien. And she will have to face a lot of things. As for Maxence, she doesn't see divorce in this light. The Moulin du Loup begins to rise from its ashes and will Abigaël manage to thwart the cards of fate?

I hung on to the story, which is so moving in certain passages, gripping, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. Can't wait to finish the series.

lecture 151 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
COME IN ! 
COME IN ! 

  Light each day enters, and political stage is coming to be clearer : no Deep State, a fantasy

Cecile Voisset
3 min

donate You can support your favorite writers