Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
The Seeker's Facade (Shadows of Wonderland #2) by Isadora Brown

The Seeker's Facade (Shadows of Wonderland #2) by Isadora Brown

Published Dec 27, 2021 Updated Dec 27, 2021 Culture
time 5 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 106 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

The Seeker's Facade (Shadows of Wonderland #2) by Isadora Brown

Prix or Price : 4,26€ en numérique (219 pages) et 11,54€ en broché

  • Éditeur : Independently published (9 novembre 2020)

Langue de lecture : Anglais

Nombre de tomes dans la série : 3

Note Amazon, Goodreads : 5*

 

Summary :

Magic starts weeping into Wonderland and it spells nothing but trouble.

Thanks to her growing reputation as an unofficial private investigator, Alice Wynter gets a visit from Rory Stone, a young woman interested in figuring out who her birth parents are. She lives with her three maternal aunts and they refuse to say a word. Unfortunately for Alice, she’s not as good at finding people as she is at solving crimes, which means she has to recruit Jack Lupine. They haven’t gotten along before Alice’s best friend was murdered.

At the same time, Rumplestilskin is back with more information on Beast’s wrongful imprisonment and wants Alice to help figure out why a man would sign his life away for a crime he didn’t commit. All they have is a name - Belle - and the fact that she’s the only person he’s been writing to, besides his sister.

When clues lead her to unraveling the truth about the Mad Mage, about whether he’s really back, she realizes she could potentially be putting herself and her small town in danger.

Alice may not possess magic, but she’s in a world of it. Wonderland is like an onion; the more she peels back, another more sinister layer is there, ready to threaten everything and everyone she loves. She must press forward and continue to uncover everything about the town’s sordid history if she ever wants to learn what really happened to her best friend - and why Alice is at the center of everything.

With the magic of Once Upon A Time
and the mystery of Veronica Mars, The Shadows of Wonderland series is highly addictive.

Résumé :

La magie se met à pleurer au pays des merveilles et cela n'apporte que des ennuis.

Grâce à sa réputation grandissante de détective privé non officiel, Alice Wynter reçoit la visite de Rory Stone, une jeune femme désireuse de découvrir qui sont ses parents biologiques. Elle vit avec ses trois tantes maternelles et elles refusent de dire un mot. Malheureusement pour Alice, elle n'est pas aussi douée pour trouver des gens que pour résoudre des crimes, ce qui l'oblige à recruter Jack Lupine. Ils ne se sont pas entendus avant le meurtre de la meilleure amie d'Alice.

En même temps, Rumplestilskin est de retour avec plus d'informations sur l'emprisonnement injustifié de la bête et veut qu'Alice l'aide à comprendre pourquoi un homme signerait sa vie pour un crime qu'il n'a pas commis. Tout ce qu'ils ont, c'est un nom - Belle - et le fait qu'elle est la seule personne à qui il a écrit, à part sa sœur.

Lorsque des indices l'amènent à découvrir la vérité sur le Mage Fou, à savoir s'il est vraiment de retour, elle réalise qu'elle pourrait potentiellement se mettre en danger, ainsi que sa petite ville.

Alice ne possède peut-être pas de magie, mais elle est dans un monde de magie. Le Pays des Merveilles est comme un oignon ; plus elle le pèle, plus il y a une autre couche plus sinistre, prête à menacer tout et tous ceux qu'elle aime. Elle doit aller de l'avant et continuer à tout découvrir sur l'histoire sordide de la ville si elle veut un jour apprendre ce qui est vraiment arrivé à sa meilleure amie - et pourquoi Alice est au centre de tout.

Avec la magie d'Il était une fois
et le mystère de la série Veronica Mars, The Shadows of Wonderland est très prenant.

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier l'auteure et le site booksprout de m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve la jolie Alice Wynter qui est toujours détective privée, elle va recevoir la visite d'une femme qui voudrait retrouver ses parents biologiques : Rory Stone et ses tantes refusent de lui dire quoi que ce soit sur ses parents. Mais Alice n'est pas aussi douée qu'elle en à l'air, elle va devoir faire appel à Jack Lupine avec qui elle ne s'entendait pas à merveille lors de l'enquête du meurtre de sa meilleure amie.

Alice va en savoir plus sur le mage fou et va vouloir savoir si il est vraiment de retour et si elle est en danger, ainsi que la ville ou elle vie.

Pendant ce temps Rumplestilskin revient avec pleins d'informations sur un emprisonnement injustifié d'une bête et il souhaite qu'Alice l'aide à en savoir plus sur cet homme qui vendrait sa vie pour un crime non commis.

Alice n'a peut être aucun don de magie mais il faut qu'elle fasse avec vivre dans un monde de magie. Il faut qu'elle aille de l'avant si un jour elle veux en apprendre plus sur le meurtre de sa meilleure amie.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages toujours aussi attachants. Hâte de lire la série au complet au format papier.

My review :

I would especially like to thank the author and the booksprout website for allowing me to read this book.

It features the pretty Alice Wynter who is still a private detective, she is going to be visited by a woman who would like to find her biological parents: Rory Stone and her aunts refuse to tell her anything about her parents. But Alice is not as good as she seems, she will have to call Jack Lupine with whom she didn't get along very well during the investigation of her best friend's murder.

Alice is going to find out more about the mad wizard and is going to want to know if he is really back and if she is in danger, as well as the city where she lives.

Meanwhile Rumplestiltskin returns with a lot of information about a wrongful imprisonment of a beast and he wants Alice to help him find out more about this man who would sell his life for a crime not committed.

Alice may not have any gift for magic, but she has to deal with living in a world of magic. She needs to move on if she ever wants to learn more about the murder of her best friend.

A book read in one go, so much so that I hooked into the story, so moving in some passages, addictive, captivating, full of suspense and twists and turns with characters that are as endearing as ever. Looking forward to reading the complete series in paperback.

lecture 106 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers